اخبار

کدام ورزش‌ها به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند

کدام ورزش‌ها به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند

کدام ورزش‌ها به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند؟‌

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی استان  

بدیعه پاکدین کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشتی در خصوص کاهش اضطراب و افسردگی با کمک ورزش عنوان کردند:

ورزش‌کردن تأثیری شبیه به داروهای ضدافسردگی داشته و با کمک به رشد نورون‌های تازه در مغز، می‌تواند به بهبود اختلالِ افسردگیِ حاد کمک کند. به تعبیری دیگر، بدن همان ذهن است و ذهن همان بدن. وقتی که شما به سلامت جسم‌تان کمک می کنید، درواقع به سلامت کل وجودتان کمک کرده‌اید. البته در صورت بروز مشکلات روانی قطعا باید با پزشک‌ درباره‌ی روش‌های درمان‌ مشورت کنید. اما این موضوع به ‌معنای بی‌توجهی به ورزش نیست. اگر افسردگی یا اضطراب دارید، ورزش‌کردن می‌تواند در کاهش علائم‌تان بسیار مؤثر باشد.

ایشان در ادامه اشاره داشتند که: 3 ورزش زیر بیشترین تأثیر را در کاهش علائم افسردگی یا اضطراب دارند.

1-دویدن

دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای سلامتی است. دویدن به کالری‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. تنها ۵ دقیقه دویدن در روز موجب افزایش طول عمر می‌شود، و با افزایش سطح سروتونین و نوراپی‌نفرین دو پیام‌رسان عصبی‌اند که، در ایجاد احساس خوب نقش دارند، و به بهبود حال روحی کمک می‌کند. علاوه‌براین حرکات تکراری بدن که در دویدن اتفاق می‌افتند، اثری شبیه به مدیتیشن بر مغز دارند. همچنین دویدن کمک می‌کند تا شب‌ها راحت‌تر بخوابید. خواب راحت و کافی با تقویت حافظه، کاهش سطح استرس و محافظت در برابر افسردگی به سلامت روانی کمک می‌کند.

2-پیاده‌روی در جنگل

برای برخورداری حداکثری از مزایای ورزش گاهی‌اوقات به جنگل بروید. طبیعت به آرامش‌ ذهن کمک می‌کند. حضور در دل طبیعت، گیاهان و درختان می‌تواند موجب کاهش اضطراب شود. مشاهده شده سطح هورمون استرس، کسانی‌ که روزانه ۲۰ دقیقه در جنگل پیاده‌روی می‌کنند، کمتر از کسانی است که در منطقه‌‌ی شهری حضور د‌ارند.

3-یــوگا

یوگا یک درمان مکمل مناسب برای درمان افسردگی است. میزان افسردگی، خشم، اضطراب و اختلالات عصبی، به کمک یوگا کاهش می یابد. یوگا علاوه‌ بر افزایش انعطاف‌پذیری و تقویت عضلات، تمرکز ویژه‌ای بر تنفس دارد که به آرامش ذهن کمک می‌کند.

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید