اخبار

معاون غذا و دارو دانشگاه: ساماندهی شرکت های آرایشی و بهداشتی ضروری است

معاون غذا و دارو دانشگاه: ساماندهی شرکت های آرایشی و بهداشتی ضروری است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: یکی از مسائل مهم در حوزه کالاهای سلامت محور ساماندهی شرکت های توزیع لوازم آرایشی وبهداشتی است که نیاز است در کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور به آن پرداخته شود.
 
دکتر محمدی در کارگروه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور خاطر نشان ساخت: ضروری است در خصوص منشاء تهیه مواد آرایشی و بهداشتی و نیز نحوه نگهداری آنها در انبارهای شرکت های پخش نظارت لازم صورت گیرد تا از بروز مخاطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این حوزه فعالیت شرکت های توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی  و نیز برخی دیگر از کالاهای سلامت محور به صورت هرمی است که بسیاری کالاهای عرضه شده توسط این گروهها قاچاق و یا غیرمجاز است که لازم است در این خصوص نیز راهکارهای مناسبی درنظر گرفته شود.
 
دکتر محمدی همچنین با اشاره به اختصاص  ارز دولتی به واردات دارو گفت: باتوجه به اختصاص ارز دولتی به برخی از داروهای وارداتی و اختلاف قیمتی که از این بابت بوجود آمده است اقدام به قاچاق معکوس دارو یعنی خروج دارو از کشور بیشتر دیده می شود و برخی از داروهای خاص متاسفانه از شبکه رسمی توزیع خارج شده و به کشور مجاور قاچاق می شود. اخیراً مدیریت نظارت بر دارو و مواد  تحت کنترل این معاونت با تمرکز بیشتری به بحث قاچاق معکوس دارو می پردازد که این مورد هم جای بحث و تعامل و همکاری بیشتری دارد.

 

رسانه جدید

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید