اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کسب رتبه درخشان جهانی

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و کسب رتبه درخشان جهانی
 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه خبرداد: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات و در حیطه پزشکی بالینی در رده ۲۰۱ تا ۳۰۰ دانشگاههای جهان قرار گرفت.
 
دکتر فرید نجفی با اعلام این خبر گفت: این درخشش در رتبه بندی موضوعی ۲۰۱۹ نظام رتبه بندی بین المللی شانگهای منتشر شده و ۳۲ دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در حوزه های مختلف حضور پر رنگی دارند.
 
وی بیان کرد: برابر این رتبه بندی معتبر جهانی ، در حوزه علوم پزشکی (پزشکی بالینی)، نام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با قرارگرفتن در کنار دانشگاههایی همچون تهران ، مازندران و بقیه الله (عج) در این رتبه بندی در جایگاه ٢٠١ تا ٣٠٠ جهانی اعلام شده است.
 
به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه فقط چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در این محدوده جای گرفته اند و دانشگاههایی همچون ایران ، شهید بهشتی ، مشهد و کرمان در رده ۳۰۱ تا ۵۰۰ این رنکینگ جهانی قرار دارند.
 
دکتر نجفی اظهار داشت: این دسته بندی شامل شاخص هایی چون تعداد مقالات PubMed و ISI  ، تعداد استنادات ، درصد مقالات بین المللی و مقالات چاپ شده در ۲۰٪ مجلات برتر است.
 
وی این افتخار بزرگ را حاصل سالها تلاش محققین و دست اندرکاران دانشگاه دانست و گفت: به همه اعضای محترم هیات علمی، کارکنان و اعضای محترم هیات رییسه، روسای محترم دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی در ادوار گذشته تا حال تبریک می گویم.
۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید