اخبار

سامانه 190 پل ارتباطی بین شهروندان و خدمتگزاران حوزه سلامت

سامانه 190 پل ارتباطی بین شهروندان و خدمتگزاران حوزه سلامت

دکتر شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد🔻🔻

سامانه 190 بعنوان پل  ارتباطی بین شهروندان و خدمتگزاران حوزه سلامت می باشد و هدف آن رسیدگی سریع به درخواست ها وشکایات شهروندان در زمینه تخلفات بهداشتی در مراکز و اماکن تهیه و توزیع  مواد خوراکی وآشامیدنی، بهداشت ابزار کار و بهداشت فردی است.

همه مردم می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، موارد مربوط به عدم رعایت بهداشت فردی و ابزار کار توسط فروشندگان مواد غذایی را به این سامانه اطلاع دهند.

علاوه بر موارد فوق مردم می توانند تخلفاتی را مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی و دوپینگی در استخرها، باشگاههای ورزشی، آرایشگاه ها و هتل ها را نیز با شماره تلفن رایگان 190 همراه با ذکر آدرس گزارش دهند تا در زمان کمتر از 72 ساعت توسط بازرسان بهداشت محیط شکایات واصله ثبت ، پیگیری و رسیدگی شده و نسبت به اجرای مقررات اقدام لازم بعمل آید.

در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 1200 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه بهداشت 190 در حیطه های مختلف بهداشت محیط توسط کارشناسان بهداشت محیط پیگیری و مختومه شده است.


۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید