اخبار

دکتر مرادی:مسیر توسعه کشور، شاهراه پژوهش است

دکتر مرادی:مسیر توسعه کشور، شاهراه پژوهش است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مسیر توسعه کشور را از شاهراه پژوهش دانست و گفت: ما باید فرهنگ پژوهش را در کشور تقویت کنیم و اساتید و دانشجویان در این مسیر تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی امروز نهم دیماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع)  گفت: اصلی ترین چالش پیش رو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فرهنگ پژوهش است و باید حساسیت مدیران، اساتید، دانشجویان و روسای مراکز آموزشی و دانشگاهی را نسبت به مقوله پژوهش بالا برد.

 رئیس دانشگاه عدالت اجتماعی ، اخلاق در پژوهش ، انسجام و یکپارچگی وکاربردی شدن مقالات و پژوهش ها را از جمله دیگر چالش های این حوزه دانست و گفت: هدف اصلی ما باید در راستای رفع مشکلات و مشکلات کشور باشد.

 وی تصریح کرد : درحوزه پزشکی، پژوهش به دلیل اینکه زیربنایی برای آموزش است از اهمیت بیشتری برخوردار است و کتاب های مرجع آموزشی از محل دستاوردهای پژوهشی بیرون می آید. 

دکتر مرادی اظهار داشت :اگر نگاه ما مبتنی بر حل مسائل باشد نشان می دهد پژوهش چه جایگاهی دارد.

وی بر اختصاص بودجه مستقل به مقوله پژوهش تاکید کرد و گفت: باید  پژوهش را سرمایه گذاری و کار زیربنایی دانست و برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بودجه کافی اختصاص داد.

دکتر مرادی در ادامه افزود: دانشگاه ما از نظر پژوهش و تحقیقات جزو دانشگاه های سرآمد و در 20 سال اخیر در زمینه مقالات رشد قابل توجهی داشته است. 

ویبا اشاره به اینکهامروزه سیاست اجرایی دانشگاههای بزرگ دنیا در حیطه پزشکی بر اصل درآمدزایی از راه پژوهش است. گفت: ما نیز باید از محل تحقیقات و پژوهش ها به ثروت و رفاه برسیم و تحقیقات را کاربردی و عملیاتی نماییم.

دکتر مرادی با بیان اینکه تلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقای کیفی و کمی مقالات و پژوهش ها است افزود: برای رسیدن به نسل سوم و چهارم دانشگاه ها که تبدیل یافته ها به ثروت و کارآفرینی است، تلاش می کنیم. 

رئیس دانشگاه همچنین یکی از شاخص های توسعه یافتگی در دنیا را بهره وری دانست و گفت: بهره وری به معنای استفاده بهینه از منابع موجود است و باید تلاش کنیم به سمت استفاده بهتر و بهینه از منابعی که در اختیار داریم ، برویم.

 وی بر توسعه فناوری نیز تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به این نوع توسعه که لازمه عصر کنونی است خلاقیت، نوآوری و توسعه علمی نیاز است و باید بیشتر به کارهای تحقیقاتی توجه کنیم.

در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از سوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از 55 محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

۹ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید