اخبار

"نمک کم مصرف کنید، همان مقدار کم نمک تصفیه شده ید دار باشد"

"نمک کم مصرف کنید، همان مقدار کم نمک تصفیه شده ید دار باشد"

به گزراش روابط عمومی معاونت بهداشتی 

نیلوفر حیدری رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی گفت: که ید یک ماده مغذی مورد نیاز برای بدن است که باید به طور روزانه مصرف شود. از آنجا که منابع غذایی حاوی ید بسیار محدود می باشد. مصرف نمک تصفیه شده یددار به منظور جلوگیری از عوارض کمبود ید مانند گواتر ، سقط و مرده زایی در زنان  باردار،  عقب ماندگی های های ذهنی و جسمی در نوزادان، وکم کاری تیروئید و گواتر در بزرگسالان ضروری است. حتی در مناطقی که کمیود ید دارند، دانش آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش قدر یادگیری می شوند .

وی اضافه کرد: بنابر این بهترین راه پیشگیری از  عوارض متعدد کمبود ید استفاده از نمک تصفیه شده یددار است .

نیلوفر حیدری اظهار داشت :خرید نمک هایی که به صورت فله ای و در بسته بندی های غیر استاندارد هستند تقلبی بوده و از خرید آنها خودداری نمایید و از فروشندگان محترم نیز تقاضا می شود از عرضه و فروش این نوع نمکهای تقلبی جدا  خودداری نمایند .

حیدری در پایان مباحث خود به این نکته اشاره کرد: در هنگام خرید نمک همواره به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بر روی بسته بندی نمک ها باید توجه شود و همچنین دقت کنید که عبارت " نمک تصفیه شده ید دار " بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریا که ید کافی ندارد و نیز تصفیه نشده است خودداری نمایید .

۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید