اخبار

کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز با اولویت مکمل های ورزشی در جوانان برگزار گردید.

کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز با اولویت مکمل های ورزشی در جوانان برگزار گردید.

امروزه مصرف مکمل های ورزشی در جوانان روند صعودی داشته و مصرف اکثرا  بصورت خودسرانه و  بدون  نظر متخصص انجام می شود. این امر باعث شده که ضرورت آموزش جوانان در این خصوص در دستور کار معاونت بهداشتی  قرار گیرد. بدین منظور و در راستای ارتقا اگاهی کارکنان بهداشتی و در نهایت جوانان، کارگاه پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز با اولویت مکمل های ورزشی با حضور کارشناس مسئولان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و گروه بهبود تغذیه شهرستانهای تابعه در تاریخ 19/8/97 برگزار گردید. در این کارگاه ابتدا مهندس اردلان معاون اجرایی مرکز بهداشت استان ضمن خیر مقدم به بیان اهداف کارگاه پرداخته، سپس خانم صادقی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس نظام مراقبت و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در جوانان و عوامل خطر تهدید آمیز این گروه سنی را تشریح نمودند.

 در ادامه جناب آقای دکتر رحیمی مدیر نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در خصوص انواع مکمل های ورزشی، نحوه مصرف و عوارض آنها مطالبی ایراد نمودند. ایشان همچنین تاکید داشتند که تنها مکمل های موجود در داروخانه ها مجوز مصرف دارند و نیز مصرف انها بایستی تحت نظر یک متخصص انجام گیرد.

در ادامه مهندس اردیخانی کارشناس ارشد تغذیه ضمن بیان اصول کلی تغذیه مطالبی درخصوص اهمیت تغذیه در ورزش به حضار ارائه نمودند.

خانم حیدری مدیر گروه بهبود تغذیه نیز ضمن معرفی برنامه ایران اکو (Iran ECHO) که هدف آن کنترل و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان می باشد، اهداف و فعالیت های پیشروی این برنامه را تشریح نمودند.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع منع تبلیغ مواد آسیب رسان به سلامت نیز خانم یزدان پناه کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی ضمن تشریح این برنامه به معرفی مواد آسیب رسان به سلامت پرداخته و به سمع حاضرین در جلسه رساندند.

در انتها نیز جلسه با پرسش و پاسخ حاضرین و مدرسین خاتمه یافت.

۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید