اخبار

آموزش و توانمندسازی بیش از 58 هزار جوان در خصوص پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نیمه نخست سال 97

آموزش و توانمندسازی بیش از 58 هزار جوان در خصوص پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نیمه نخست سال 97

دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه امروزه جوانان با مجموعه ای از مخاطرات مرتبط با سلامت روبرو هستند. تغییر سبک زندگی به دلیل صنعتی و مدرنیته شدن، افزایش شیوع عوامل خطر بیماری های غیر واگیر شامل الگوی تغذیه ای نامناسب، افزایش مصرف دخانیات و کاهش سن مصرف مواد مخدر، سبک زندگی کم تحرک، افزایش مصرف ترکیبات مت آمفتامینی(شیشه و ...)، افزایش رفتارهای جنسی پرخطر و تهاجم فرهنگی و شکاف بین نسلی از مهمترین چالش هایی است که این گروه سنی (جوانان 30-18 ساله) با آن مواجهه هستند، که لازمه مقابله با این خطرات، توانمندسازی و خودمراقبتی جوانان می باشد.

وی همچنین تأکید کرد که بیماریهای غیرواگیر، ارتقا سبک زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در این گروه سنی بسیار اهمیت دارد . در این راستا معاونت گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی با همکاری سایر گروه های مرتبط، در نیمه نخست سال 1397 بیش از 58 هزار جوان در سطح استان در زمینه های مختلف مانند: روابط اجتماعی سالم، سوء مصرف مواد مخدر، سیگار و محرک، مواد نیروزا و مکمل های ورزشی، اهمیت تغذیه سالم، مضرات کم تحرکی، خشونت و پیشگیری از حوادث تحت آموزش های حضوری قرار گرفته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا با تأکید بر استمرار برنامه های آموزشی در راستای ارتقا اگاهی جوانان و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز  که در دستور کار این معاونت قرار دارد و می تواند سهم بسزایی در سلامت جوانان و در نهایت سلامت جامعه داشته باشد.

۵ آبان ۱۳۹۷ ۰۹:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید