اخبار

نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس حمل و نقل مدارس لحاظ شود

نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس حمل و نقل مدارس لحاظ شود

 

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر توجه مسئولان و والدین در انتخاب سرویس های حمل و نقل دانش آموزان گفت: در این سرویس ها نکات ایمنی و بهداشتی حتما باید لحاظ شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ الهه صادقی یکی از نکات ایمنی در این ارتباط را استفاده از سیستم گرمایش استاندارد خود خودرو دانست و از رانندگان خواست اکیدا از گاز پیک نیک و سایر وسایل برای گرم کردن خودرو اجتناب نمایند.

وی همچنین تاکید کرد برای خاموش کردن آتش سوزی احتمالی، نگهداری یک دستگاه کپسول اطفا حریق در خودروی سرویس مدرسه ضروری است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با نحوه استفاده از کپسول اطفاء حریق به رانندگان و دانش آموزان آموزش های لازم داده شود.

دیگر توصیه این کارشناس بهداشت استفاده از راننده های مطمئن و تایید شده برای سرویس مدارس است و همچنین یادآوری کرد که وسیله نقلیه باید فاقد نقص فنی و همچنین دارای گواهی معاینه فنی به روز باشد.

داشتن بیمه نامه معتبر وسیله نقلیه دیگر توصیه صادقی بود و افزود: تعداد دانش آموزان باید متناسب با تعداد ظرفیت استاندارد تعیین شده برای آن وسیله نقلیه باشد.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تاکید کرد که برای حفظ سلامتی دانش آموزان، رانندگان باید در حین رانندگی از استعمال دخانیات پرهیز کنند و با تلفن همراه نیز صحبت نکنند.

صادقی همچنین تاکید کرد که دانش آموزان نباید با صدای بلند با راننده صحبت کنند چرا که ممکن است این موضوع سبب حواس پرتی راننده و کاهش تمرکز و تصادف شود و همچنین از پرتاپ اشیاء به یکدیگر در سرویس خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست ترجیحا در سرویس مدارس از خوردن اجتناب کنند.

صادقی اظهار داشت: توجه شود تا حداکثر باز شوی شیشه سرویس ها 15 سانتیمتر باشد و هیچ کدام از قسمت های بدن دانش اموز ( سر، دست و ...) بیرون از پنجره قرار نگیرد.

وی همچنین گفت: نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی خطرناک در سرویس پرهیز شود و باید به دانش آموزان تذکر داده شود که داخل سرویس از در دست داشتن خودکار، مواد و اشیاء نوک تیز خودداری نمایند.

وی تصریح کرد که ضروری است دانش آموزان را مقابل درب منزل و مدرسه سوار و پیاده نمایند و از رسیدن آنان به منزل و مدرسه اطمینان یابند.

آموزش نحوه صحیح عبور از عرض خیابان به دانش آموزان و جلوگیری از هل دادن همدیگر توسط  دانش اموزان باید در دستور کار مدارس قرار گیرد.

وی گفت: از والدین و کارکنان مدرسه خواسته شود تا از کودکان در هنگام عبور از جاده یا خیابان مواظبت کنند و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام طول مسیر رفت و برگشت نیز به آنان آموزش داده شود.

۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید