اخبار

آگاهی ناکافی زوجین در آستانه تشکیل خانواده لزوم مشاوره را الزامی می کند

آگاهی ناکافی زوجین در آستانه تشکیل خانواده لزوم مشاوره را الزامی می کند
کارشناس مسول جمعیت و باروری استان کرمانشاه گفت: کارگاه آموزشی اصول و فنون آموزشی های هنگام ازدواج، به منظور توانمندی و ارائه خدمت با کیفیت در واحدهای ارائه خدمت مشاوره برای کارشناسان باروری و مراکز مشاوره هنگام ازدواج، تشکیل شده است.

به گزارش شهدشفا: امروز کارگاه آموزشی یک روزه اصول و فنون آموزشی های هنگام ازدواج در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی استان کرمانشاه برگزار شد.

پروین محجوب، کارشناس مسول جمعیت و باروری استان در گفتگو با خبرنگار شهد شفا در مورد هدف از برگزاری این کارگاه بیان کرد: گروه هدف ما  کارشناسان باروری و مراکز مشاوره هنگام ازدواج استان هستند که به منظور توانمندی و ارائه خدمت با کیفیت در واحدهای ارائه خدمت مشاوره هنگام ازدواج  توسط این کارکنان، آموزش لازم به آنها ارائه می شود.

محجوب اذعان داشت: تبیین رویکردهای باروری سالم و جمعیت برای مربیان مشاوره هنگام ازدواج، آشنایی مربیان مشاوره هنگام ازدواج با همه برنامه های سلامت باروری و جمعیت به عنوان یکی از همکاران اصلی برنامه های باروری سالم، ارائه خدمت با کیفیت و بر اساس پروتکل های کشوری به جوانان در آستانه ازدواج، افزایش رضایتمندی از زندگی و تحکیم بنیان خانواده و ارتقاء ابعاد مختلف سلامت و ورود ماهرانه زوجین به زندگی مشترک و افزایش بارداری های برنامه ریزی شده نیز از اهداف تشکیل این کلاس ها است.

وی پرداختن به فعالیت های تقویت آموزش های هنگام ازدواج را یکی از مسائل مهم دانست که بر اساس سیاست های ابلاغی جمعیت مقام معظم رهبری و در راستای تحکیم بنیان خانواده مورد توجه قرار گرفته است و افزود: هدف از این فعالیت ها این است که زوجین در آستانه ازدواج و پس از آن با افزایش مدت و یا حجم آموزش های لازم در زمان ازدواج و پس از آن از مهارت ها و توانمندی های بیشتری برای آغاز و ادامه زندگی مشترک برخوردار شوند.

کارشناس مسول جمعیت و باروری استان تصریح کرد: آگاهی ناکافی زوجین در آستانه تشکیل خانواده درباره مبانی مذهبی ازدواج، روابط زناشویی و روابط عاطفی اجتماعی و لزوم برنامه ریزی برای زوجین در آستانه ازدواج در راستای برخورداری از توانمندی های لازم در آغاز و ادامه زندگی برای رضایتمندی از زندگی زناشویی و تحکیم خانواده، محدودیت اطلاعات و خدمات صحیح و قاعده مند و لزوم ارتقاء سلامت خانواده، لزوم  این کارگاه ها را الزامی می کند.

محجوب بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم سبب بهبود کیفیت زندگی، به ویژه در زوجین جوان و نسل های بعدی باشیم و بتوانیم سلامت بهتری را برای نسل های بعدی تامین کنیم.

 

۱۱ دی ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید