اخبار

آگاهی از مخاطرات طبیعی ، ارتقاء تاب آوری جامعه "

آگاهی از مخاطرات طبیعی ، ارتقاء تاب آوری جامعه "

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مهندس شیرزادی مدیر گروه خطر وبلایای معاونت بهداشتی با عنایت به  هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی پنجم لغایت یازدهم دیماه گفت همه ساله پنجم دی ماه سالروز زلزله بم بعنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری می شود.

امسال با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و انسجام در اقدامات ادارات و سازمانهای ذیربط با کنترل بلایای طبیعی شعار " آگاهی از مخاطرات طبیعی ، ارتقاء تاب آوری جامعه " بعنوان شعار امسال در نظر گرفته شده است .

ایشان افزود در زمان وقوع بلایای طبیعی بعد از قربانی شدن مردم و تحمیل تلفات و صدمات جانی و خسارت های شدید اقتصادی به جامعه بار سنگینی بر دوش سیستم بهداشت و درمان کشور به لحاظ درمان مصدومین و کنترل بیماریها و عوامل تهدید کننده سلامت وارد می شود .

لذا در این راستا ضرورت دارد با همت و تلاش مسئولین و سیاستگذاران کلان کشوری و استانی برنامه ارزیابی آمادگی و آموزش خانوارها در برابر بلایا برای تحقق شعار امسال هماهنگ و همسو شود .

وی در خاتمه افزود ارتقاء توان آمادگی سیستم بهداشت و درمان  ، توجه به ایمنی های سازه ای و غیر سازه ای مراکز بهداشتی و درمان ، توانمند سازی پرسنل ،  آموزش و تمرین و تدوین برنامه پاسخ به بلایا در منار تعامل و همکاری های درون بخشی و برون سازمانی از رسالت های سیستم بهداشتی جهت ارتقاء تاب آوری در مقابل بلایا موثر خواهد بود .  

۶ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید