اخبار

آغاز طرح ملی بسیج همگانی تغذیه

آغاز طرح ملی بسیج همگانی تغذیه

  

مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز طرح ملی بسیج همگانی تغذیه صحیح در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیلوفر حیدری گفت: این طرح از 29 آذر آغاز  شده و تا 14 دی ادامه دارد.

وی افزود: این ششمین برنامه بسیج ملی تغذیه صحیح است که هدف آن ارتقا آگاهی مردم نسبت به غذای سالم است.

به گفته این مسئول، تغذیه سالم می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر خصوصا دیابت که اکنون 10 درصد جامعه را درگیر کرده و بسیار پرهزینه است، جلوگیری کند.

مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از پنج ریسک فاکتور تهدید کننده سلامت که زمینه‌ساز بیماری‌های غیرواگیر است نیز یاد کرد و ادامه داد: این پنج مورد شامل مصرف قند بالا، نمک بالا، شکر بالا، چربی بالا و مصرف کم میوه و سبزی است.

حیدری معتقد است، حتی گاهی می‌توان برای طعم دادن غذا نمک را حذف کرد و از ریحان، آویشن، سیر، آب نارنج و آبلیمو استفاده کرد.
مسئول گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین نمک برای مصرف را نیز نمک یددار بسته‌بندی شده دانست که حتما باید تصفیه شده باشد.
به گفته این کارشناس تغذیه، نمک باید در ظرف تیره و دور از نور و گرما نگهداری شود و در انتهای طبخ به غذا اضافه شود.
حیدری با بیان اینکه نمک فله‌ای به هیچ وجه مورد تایید نیست، گفت: همچنین چیزی به اسم "نمک دریا" نداریم و با عرضه آن برخورد خواهد شد، زیرا این نمک باقی مانده نمک معدن است که به شیوه غیربهداشتی جمع و بسته بندی می‌شود و پر از املاح مضر و مواد سرطان‌زا است.
۴ دی ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید