اخبار

پرونده سلامت مردم کرمانشاه تشکیل می‌شود

پرونده سلامت مردم کرمانشاه تشکیل می‌شود
معاون اجرائی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی سامانه سیب مردم کرمانشاه از شناسنامه الکترونیکی سلامت بهره‌مند می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی مهندس پرویز اردلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به راه‌اندازی سامانه سیب در استان، اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت با ثبت الکترونیکی پرونده‌های سلامت از این پس مردم استان از شناسنامه الکترونیکی سلامت بهره‌مند می‌شوند.

معاون اجرائی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی این سامانه یکپارچه تمامی اطلاعات مربوط به سلامت خانواده‌ها، نوع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده برای افراد در هر نقطه کشور قابل مشاهده و رصد است.

اردلان با اشاره به اینکه در این پرونده تمامی اطلاعات فردی از آغاز تولد تا مرگ ثبت می‌شود عنوان کرد: اشخاص با توجه به نوع فعالیت و متناسب با نوع عملکرد خود می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این سامانه هر ایرانی یک پرونده الکترونیک دارد که سوابق پزشکی او در خانه‌های بهداشت، پایگاهها و مراکز سلامت جامعه ثبت می‌شود اظهار کرد: دسترسی سریع کارکنان بهداشتی به سوابق بهداشتی و درمانی فرد در هر نقطه از کشور و صرفه‌جویی در استفاده بی‌رویه از کاغذ مهمترین دستاورد اجرای سامانه سیب است.

معاون اجرائی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به پایگاههای سلامت در مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد و گفت: نیروهایی تحت عنوان مراقبان سلامت به این پایگاهها افزوده شده‌اند که با مراجعه به در منازل از وضعیت بیماران کسب اطلاع کرده و ارائه خدمت می‌دهند.

وی در خاتمه گفت هر مرکز سلامت 20 تا 50 هزار  نفر را پوشش میدهد که در تمامی این پایگاهها کارشناس سلامت روان و تغذیه مشغول فعالیت هستند ایشان افزود  این کارشناسان در قالب 11 بسته خدماتی از جمله واکسن، سالمندان، زنان باردار، سلامت خانواده، پیگیری بیماریهای غیرواگیر همچون دیابت و فشار خون به ارائه خدمات و آموزش می‌پردازند.

۲۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید