اخبار

برخورد با نانوایی‌های متخلف در استان کرمانشاه تشدید می‌شود

برخورد با نانوایی‌های متخلف در استان کرمانشاه تشدید می‌شود
مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخورد با خبازی‌های متخلف در زمینه استفاده از مواد غیرمجاز در استان کرمانشاه تشدید می‌شود.

 

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی امیر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به مصرف روزانه بین 315 تا 500 گرم نان در سبد غذایی هر فرد اظهار داشت: کم‌خونی، پوکی استخوان، سوءهاضمه، افسردگی و بی‌حالی از جمله عوارضی هستند که مصرف روزانه نان‌های جوش شیرین‌دار در انسان ایجاد می‌کند.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از نان به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تغذیه‌ای مردم کشور نام برد و گفت: نان نقش بسزایی در تأمین انرژی و املاح ضروری بدن دارد و به همین جهت بهداشت و سلامت نان و نانوایی در حفظ سلامت جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کرمی از برگزاری دوره‌های آموزشی جهت شاغلان واحدهای نانوایی خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی با موضوع موازین بهداشتی و بهداشت فردی نیروی انسانی شاغل در نانوایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخورد قانونی با واحدهای متخلف و ارجاع آن به مراجع قضایی عنوان کرد: به منظور سنجش میزان نمک و مواد غیرمجاز استفاده شده در نان از جمله جوش شیرین نمونه‌برداری‌های مداوم انجام می‌شود.

کرمی با بیان اینکه بازرسان مراکز بهداشت ماهانه واحدهای نانوایی را مورد بازرسی قرار می‌دهند، گفت: در صورت مشاهده استفاده از مواد غیرمجاز و مثبت بودن آزمایشها با واحدهای متخلف برخورد و نانوایی تعطیل می‌شود.

وی آموزش با هدف اصلاح فرهنگ مصرف نان در جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان غذا و دارو، مصرف سرانه نان در ایران با حدود 320گرم در روز معادل 117کیلوگرم در ‌سال است که به استناد آمارهای این سازمان مصرف نان در ایران قدری بیش از دو برابر کشورهای اتحادیه اروپا است.

۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید