اخبار

کارگاه آموزشی بهبود کیفیت مراقبت بارداری های پر خطر و راه اندازی سامانه بارداری برگزار گردید.

کارگاه آموزشی بهبود کیفیت مراقبت بارداری های پر خطر و راه اندازی سامانه بارداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی در تاریخ بیست وچهارم مهرماه کارگاه  آموزشی بهبود کیفیت مراقبت بارداری های پر خطر و راه اندازی سامانه بارداریهای پرخطر در استان با هدف شناسایی، مراقبت و پیگیری مادران پرخطر در سیستم بهداشت و درمان استان  و در راستای پیشگیری از مرگ و میر و ارتقای سلامت مادران باردار برگزار گردید .

در این کارگاه اساتید کشوری خانم دکترعابدینی متخصص زنان و زایمان و خانم بخشنده کارشناس سلامت مادران وزارت بهداشت و  خانم دکتر خانی پویانی فوق تخصص پریناتولوژی جهت رابطین بارداری های پرخطردرکلینیک بیمارستانهای دولتی، خصوصی و مسئولین برنامه مادران شهرستانها حضور داشتند.

در این کارگاه دکتر عابدینی کارشناس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت در خصوص نحوه شناسایی ومراقبت از زنان باردار مبتلا به بیماری ترومبو آمبولی وریدی در بارداری ،زایمان و پس از زایمان و HIgh Risk Pregnancy  مطالبی را عنوان کردند.

در ادامه دکتر خانی پویانی در خصوص نحوه شناسایی ومراقبت از زنان باردار مبتلا به بیماری های قلبی - عروقی در پیش از بارداری،بارداری و پس از زایمان و غربالگری کاردیو میو پاتی در بارداری و پس از زایمان  همچنین خانم بخشنده در خصوص ثبت اطلاعات مربوط به برنامه پیگیری بارداری های پرخطرمطالبی را ارائه نمودند. 

در پایان کارگاه این تیم از کلینیک شهید فهمیده در خصوص اجرای برنامه بهبود کیفیت مراقبت بارداری پرخطر همچنین  سامانه موربیدیتی(عوامل تهدید کننده جان مادر باردار) و کاینیک مراقبت بارداری پر خطر در  بیمارستان امام رضا(ع) بازدید بعمل آوردند.


ایفی


۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید