اخبار

سال آینده تمام مراکز بهداشتی استان بهسازی می شود.

سال آینده تمام مراکز بهداشتی استان بهسازی می شود.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت: کارهای پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت، رو به رشد است و هزینه های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است.
 

به گزارش  روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل از  شهد شفا، همایش دو روزه کشوری کارشناس مسئولان دهان و دندان در هتل پارسیان کرمانشاه با حضور معاون بهداشت و رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان و آموزش پزشکی کشور و مسئولین و دندان پزشکان استان، برگزار شد.

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در مراسم افتتاح این همایش ضمن خیر مقدم، گزارش از عملکرد استان در خصوص فعالیت های بهداشت دهان و دندان ارائه کردند و بیان داشتند:  استان کرمانشاه با وسعت 25 هزار کیلومتر مربع دارای 14 شهرستان است که در آن 128 مرکز بهداشتی درمانی وجود دارد که در آن 1143 بهورز، 322 نفر مراقبین سلامت و 72 نفر دندان پزشک، مشغول خدمت هستند.

وی افزود: تعداد دانش آموزانی که در مقطع ابتدایی تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت در بخش سلامت دهان و دندان قرار گرفته اند، 170 هزار و تعداد مراکز درگیر طرح تحول نظام سلامت 53 مرکز است.

شکیبا اظهار داشت: کارهایی بسیاری قبل از سال 94 و بعد از سال 94 انجام شده است و تعداد مراکزی که در سطح 2 خدمت ارائه می دهند، 40 مورد بوده که 53 مورد افزایش پیدا کرده است ، قبل از سال 94 تعداد مراکزی که فضای فیزیکی آنها بازسازی شده است، 20 مورد بوده که 3 مورد افزایش پیدا کرده است و تعداد مراکزی که تجهیزات آنها به روز شده است از 10 به 43 رسیده است.

 معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ادامه داد: دو مرکز شبانه روزی و 9 مرکز تخصصی تجمیعی وجود دارد که قرار است این تعداد مراکز تجمیعی در سراسر استان را به 15 مرکز برسانیم.

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای که بین وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پرورش بود، بومی کردیم و تفاهم نامه بین ریاست دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش صورت گرفت که زمینه ساز بسیاری از کارهای خوب است.

شکیبا اظهار داشت: 100 درصد از دانش آموزان مقطع دبستان روستایی، فلورایدتراپی  شدند و 90 درصد دانش آموزان شهری تحت پوشش قرار گرفتند و 150 هزار دانش آموز در پرونده الکترونیک سلامت ، ثبت سامانه شده اند ، 33 واحد دندان پزشکی مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: برای 9 مرکز تجمعی در کرمانشاه، جوانرود، سنقر، گیلان غرب، روانسر، سرپل ذهاب و پاوه که مشغول به کار هستند با 40 دندان پزشک عقد قرارداد داشتیم و با بخش خصوصی  با چهار دندان پزشک قرارداد بسته ایم و سه پایگاه ثابت دانش آموزی در سطح استان داریم که امروز یکی از آنها را به صورت نمادین افتتاح خواهیم کرد.

شکیبا توضیح داد: تفاهم نامه ای با ریاست دانشکده دندان پزشکی داشته ایم به خاطر همکاری خوبی در اعزام دانشجویان به مراکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمت و همچنین همکاری با بسیج جامعه پزشکی و گروه جهادی برای خدمت در مناطق محروم داشته اند.

وی افزود: دو دستگاه اتوبوس سیار به همراه تجهیزات دندان پزشکی قرار است با همکاری دکتر صمدزاده تا دو ماه آینده برای ارئه خدمت، خریداری شود و علاوه بر آن در مرکز جامع زنان آسیب پذیر خدمات دندان پزشکی ارائه دهیم که مکان آن آماده است و تجهیزات آن کامل نیست.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه با اعلام  ارتقاء سطح دو و کامل شدن نیروها،اضافه کرد: سال 93، 54 هزار مورد معاینه، سال 94 به 149 هزار معاینه و در سه ماهه اول سال 95 تعداد 44 هزار معاینه رسید و این نشان از روند رو به رشد و اثرگذاری طرح تحول نظام سلامت بوده است.

وی ادامه داد: سال 93 تعداد 106 هزار مورد کشیدن دندان و در سال 94 تعداد 193 هزار کشیدن و این مورد در سه ماهه اول سال 95 به 21 هزار مورد کاهش یافت و علاوه بر این در مورد ترمیم هم افزایش داشتیم و در جرمگیری از 981 مورد به 1457 مورد در سال 94 رسید و کارهای پیشگیری هم در طرح تحول نظام سلامت، رو به رشد است و هزینه های بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است.

 

۱ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید