اخبار

تاکنون 32هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده است

تاکنون  32هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده است
  
رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 32 هزار فرد مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است.

به گزارش پاک پرس، پروین افسر کازرونی در حاشیه نشست منطقه ای ایدز، اظهار داشت: در راستای کنترل ویروس HIV باید همه سازمان ها و وزارتخانه های دست اندرکار همکاری کنند تا این ویروس تا سال 2030 در سطح کشور مهار شود.

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت بیان کرد: به همین منظور با مشارکت سازمان های مختلف برنامه ای در قالب چهارمین برنامه استراتژیک در سال گذشته تهیه و در شورای عالی سلامت تصویب شد.

دکتر کازرونی با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک گفت: در همین راستا کمیته ای تشکیل شده که نسبت به برگزاری نشستهای منطقه ای اقدام می کند و از روز گذشته نیز دومین نشست منطقه ای به میزبانی کرمانشاه و با حضور نمایندگانی از استانداری، سازمان زندانها، آموزش و پروش، بهزیستی، رفاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر استانهای ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: تا آخر شهریور ماه امسال بیش از 32 هزار فرد مبتلا به HIV در کشور شناسایی شده و بر اساس موارد تخمین شده تاکنون 30 درصد مبتلایان شناسایی شده و مابقی از بیماری خود بی اطلاع هستند.

دکتر کازرونی خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی سایر مبتلایان در قالب ارائه خدمات آموزشی و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری و نیز شناسایی افرادی که خود یا همسرشان رفتاری پر خطر داشته اند به صورت مراجعه به مراکز و پایگاه ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در این اقدامات محرمانگی و رازداری رعایت می شود افزود: درمانی یکی از مهمترین راهکارها است که هم طول عمر فرد را افزایش می دهد و هم از انتقال بیماری مذکور پیشگیری می کند.

 

۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید