اخبار

والدین گرامی استفاده درست از سرویس را به کودکان خود آموزش دهید.

والدین گرامی استفاده درست از سرویس را به کودکان خود آموزش دهید.

 

     به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی شهلا  شاطرآبادی  کارشناس  سلامت کودکان معاونت بهداشتی در خصوص استفاده صحیح از سرویس به والدین توصیه کرد هنگام سوار و پیاده شدن از سرویس مدرسه عجله نکنند و به نوبت سوار و پیاده شوند و  با عجله به داخل یا بیرون سرویس نروند.

 همچنین موقع پیاده شدن دقت کنند تا خودرو و یا موتور سواری که از کنار سرویس عبور می کند را ببینند.

با دیدن سرویس مدرسه ذوق زده نشوند و به طرف آن در وسط خیابان ندوند زیرا در این شرایط کودکان اغلب رفت و آمد اتومبیل ها در خیابان را از یاد می برند و امکان تصادف با اتومبیل افزایش می یابد.

ایشان در ادامه گفت تا زمانی که سرویس (اتوبوس یا مینی بوس) کاملاً متوقف نشده و درِ آن باز نشده و راننده اجازه ورود نداده است، به سمت وسیله نقلیه حرکت نکنند و در پیاده رو یا حریم خیابان باقی بمانند.

این کارشناس افزود در صورتی که سرویس مدرسه اتوبوس یا مینی بوس است هنگام سوار یا پیاده شدن، میله یِ دمِ در را در دست بگیرند و هنگام سوار شدن و بستن در مواظب باشند دست یا کیف یا لباسشان لای در گیر نکند.

وقتی اتومبیل حرکت کرد آرام روی صندلی بنشینند و دست یا سرشان را از پنجره بیرون نکنند.

شاطر آبادی خاطر نشان کرد پس از پیاده شدن از اتومبیل یا اتوبوس کاملاً صبر کنند تا سرویس حرکت کرده و دور شود تا خیابان به خوبی قابل دید باشد و هرگز از پشت یک وسیله نقلیه دارای راننده رد نشوند.

این کارشناس سلامت کودکان توصیه کرد به کودک هشدار دهید دویدن دنبال سرویس مدرسه بسیار خطرناک است همچنین مطمئن شوید هنگام دور شدن یا نزدیک شدن به سرویس، راننده او را می بیند.

ناحیه خطر را به کودک آموزش دهید این ناحیه منطقه ای در فاصله سه متر از هر طرف سرویس است که بیشترین خطر تصادف و برخورد سرویس یا برخورد با وسیله نقلیه دیگر وجود دارد.

وی در خاتمه گفت هنگام پیاده شدن و عبور از خیابان در کنار سرویس راه نروند و حداقل سه تا چهار متر جلوتر قرار بگیرند تا راننده سرویس، آنها را ببیند. هرگز از پشت سرویس عبور نکنند.

 

۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید