اخبار

40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماری های قلبی شناخته شده است

40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماری های قلبی شناخته شده است
کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی کرمانشاه:
40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماری های قلبی شناخته شده است
     کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی کرمانشاه گفت: بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شمار می رود بطوریکه نزدیک به 40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماری های قلبی شناخته شده است.       

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر ویدا صنیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آخرین یکشنبه ماه سپتامبر میلادی هر ساله "روز جهانی قلب" نامگذاری شده است، افزود: امسال  "روز جهانی قلب" در ایران مصادف با 8 مهر ماه است.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر آمار مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته است تا جائیکه به گزارش فدراسیون جهانی قلب سالانه 1701 میلیون نفر در دنیا به خاطر عارضه قلبی جان خود را از دست می دهند.
کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه این مساله اهمیت اطلاع رسانی درخصوص راه های پیشگیری از بروز عوارض قلبی را بیش از پیش نمایان می کند، تصریح داشت: بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شما می رود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماری های قلبی شناخته شده است، اظهار داشت: علائم بیماری های قلبی در بسیاری از موارد دیر ظاهر می شوند و نداشتن علامت دلیل بر سلامت قلب نیست.
صنیعی اولین گام را برای داشتن قلب سالم شناخت عوامل خطری دانست که قلب را تهدید می کند.
وی استعمال سیگار، فشار خون بالا، میزان کم کلسترول خوب، سابقه خانوادگی بیماری های قلبی زود رس و سن در مردان 45 سال و در زنان 55 سال را از عوامل خطرزای اصلی بیمهاری های قلبی و عروقی اعلام کرد.
کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از مهمترین عوامل بروز حملات قلبی را سیگار معرفی کرد و اضافه نمود: احتمال بروز حمله قلبی در یک فرد سیگاری تا 70 درصد بیشتر از یک فرد غیر سیگاری است .
وی در پایان داشتن رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف کربوهیدرات از جمله نان های چرب و سیب زمینی سرخ شده، چک آپ منظم درصورت وجود سابقه بیماری یا حملات قلبی، انجام فعالیت های ورزشی منظم روزانه 20 تا 30 دقیقه ورزش سبک و پیاده روی، کاهش استرس و خودداری از مصرف نوشیدنی های الکلی و نوشابه های گازدار را از دیگر نکات توصیه شده برای داشتن قلبی سالم دانست.

۶ مهر ۱۳۹۵ ۰۸:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید