اخبار

کودکان چاق شیرینی وشکلات نخورند.

کودکان چاق شیرینی وشکلات نخورند.

   

    

   به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  پروین کریمی کارشناس  مسئول سلامت کودکان در خصوص تغذیه کودکان چاق به والدین توصیه کرد تغذیه کودک در شش ماه اول زندگی فقط با شیر مادر و تداوم آن تا دو سالگی باشد و مصرف روزانه صبحانه به عنوان یکی از سه وعده اصلی غذایی فراموش نشود.

    همچنین  مصرف روزانه حداقل دو میان وعده غذایی مناسب ، صرف غذا همراه خانواده و محدود کردن مصرف غذاهای آماده از دیگر پیشنهادات این کارشناس است.

وی در ادامه به  ندادن شکلات و شیرینی به عنوان پاداش به کودک ، محدود کردن مصرف کره، سرشیر، خامه و سس مایونز، خودداری از مجبورکردن کودک به خوردن و آشامیدن و محدودیت درغذا خوردن در خارج از منزل نیز اشاره کرد.

ایشان افزود  از دادن غذا یا تنقلات هنگام تماشای تلویزیون و وادارکردن کودک به اتمام غذا خودداری کنید.
این کارشناس یادآور شد مصرف غذاهای آماده و مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و تنقلات پر کالری و پرچرب مانند سیب زمینی سرخ شده، چیپس، پفک، شکلات، کیک‌های خامه‌ای و شکلاتی، بستنی، شیر کاکائو و ... را محدود کنید .

کریمی در ادامه به نوشیدن آب یا دوغ کم نمک به جای نوشابه  ، مصرف لبنیات کم چرب برای کودکان بزرگتر از دو سال ، مصرف میوه یا آب میوه تازه و طبیعی به جای آب میوه آماده و شربت توصیه کرد.

کارشناس مسئول سلامت کودکان استفاده روزانه از سبزی‌های تازه یا پخته و میوه تازه در برنامه غذایی کودک و مصرف غذاهای فیبردارمانند نان سبوس‌دار (نان سنگک)، بیسکویت سبوس‌دار، خشکبارومیوه‌های خشک، میوه‌ها وسبزی‌های خام رانیز موثر عنوان کرد.

 

    ایشان همچنین در خصوص افزایش سطح فعالیت بدنی در کودکان چاق به  افزایش فعالیت بدنی روزانه کودک ، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت 60 دقیقه،  تشویق کودک به پیاده رفتن به مدرسه و استفاده از پله به جای آسانسور توصیه کردند.
وی در خاتمه تشویق کودک به انجام ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری،‌ دویدن و شنا،  استفاده از مشارکت کودک در انجام کارهای روزمره منزل مانند نظافت خانه، تشویق کودک به بازی با سایر کودکان و محدود کردن سرگرمی‌های غیرفعال مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری به کمتر از 2 ساعت در روز را برای افزایش سطح فعالیت بدنی کودک موثر بیان کرد.

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۰۸:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید