اخبار

حوادث ترافیکی در کودکان قابل پیشگیری است .

حوادث ترافیکی در کودکان قابل پیشگیری است .

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی شهلاشاطر  آبادی  کارشناس سلامت کودکان در خصوص حوادث ترافیکی در  کودکان گفت علت بسیاری از مرگ و میرها و معلولیت های کودکان، آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی است . حوادث جاده ای مسبب 21% از مرگ های کودکان هستند. بیشترین تصادف کودکان در سطح جهان، مربوط به کودکان عابر پیاده می باشد.

   کارشناس سلامت کودکان افزود  در کشور ما براساس نظام مراقبت مرگ کودکان 59-1 ماهه از سال 1389-1386،  به طور متوسط 43% از موارد فوت ناشی از سوانح و حوادث غیرعمدی در کودکان، به دلیل حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است. به ازای هر یک کودکی که در اثر حادثه ترافیکی فوت می کند 254 کودک به علت حادثه ترافیکی به بیمارستان مراجعه می کند و 4 کودک با معلولیت دائمی مرخص می شوند. لذا حوادث ترافیکی یکی از 5 علت اصلی ناتوانی در کودکان است.

  وی با اشاره به اینکه کودکان به روش های مختلفی دچار حوادث ترافیکی می شوند گفت آنها ممکن است عابر پیاده، دوچرخه سوار، موتور سیکلت سوار، ترک نشین موتور سیکلت، سرنشین اتومبیل و یا مسافر وسیله نقلیه عمومی باشند، یا در نزدیکی جاده زندگی کنند، یا در کف جاده ها بازی کنند.

 شاطر آبادی  افزود  معمولاً کودکان تا 9 سالگی در هنگام عبور از خیابان همراه والدین خود هستند ولی کودکان بزرگتر تمایل دارند به تنهایی این  کار را انجام دهند و این افزایش آزادی یعنی افزایش خطر تصادف برای کودک، که نیازمند مراقبت و توجه ویژه بیشتری می باشند.

  وی در خصوص مقابله با حوادث ترافیکی نیز گفت نباید جلوی تحرک، استقلال و بازی کودک را گرفت بلکه باید به کودک ایمنی رفت و آمد را آموزش داد تا از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد ، بنابراین تا زمانی که کودکان به اصول ایمنی آگاهی پیدا نکرده اند، نباید اجازه داد به تنهایی از خیابان عبور کنند.

ایشان در خصوص نکات کلیدی برای پیشگیری از حوادث ترافیکی نیز گفت خوشبختانه والدین از طریق، مراقبت و توجه بیشتر به کودکان و  آموزش ایمنی جاده ای و مهارت آموزی به آنان می توانند نقش کلیدی در محافظت از کودک دلبندشان داشته باشند.

ایشان در خاتمه گفت والدین بهترین الگوی کودکان هستند پس باید همیشه، به طور صحیح و با رعایت قوانین از خیابان عبور کنند و در داخل و اطراف اتومبیل بیشتر مراقب کودکان باشند ،هنگام دوچرخه سواری  مراقب کودکان باشند.چگونگی عبور از خیابان را به کودک آموزش دهند همچنین برای انتخاب  سرویس مناسب برای کودکان دقت کنند و چگونگی استفاده درست از سرویس را به کودکان آموزش دهند.

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید