اخبار

دکتر شکیبا :در عید سعید قربان هنگام ذبح دام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

دکتر شکیبا :در عید سعید قربان هنگام ذبح دام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

   به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی  با عنایت به نزدیک شدن مراسم معنوی دعای عرفه و عید سعید قربان لزوم اطلاع رسانی صحیح به عموم آحاد جامعه در خصوص اهمیت بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی به هنگام ذبح دام جهت پیشگیری از ابتلاء احتمالی افراد به بیماریهای مشترک بین انسان و دام به ویژه تب مالت و تب کریمه کنگو حائز اهمیت ویژه است.

ازمیان 1709 عامل میکروبی کشف شده در جهان، 832 عامل میکروبی از گروه بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان می باشد.

دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ضمن تبریک عید سعید قربان به همین مناسبت گفتند باعنایت به هماهنگی های اداره کل دامپزشکی استان با شهرداریها، اماکن خاصی در هرشهرستان تحت عنوان محل عرضه دام تعیین شده است که در شهر کرمانشاه تعداد 12 تا 15مکان عرضه بهداشتی دام با حضور رابطین و ناظرین اداره دامپزشکی معین گردیده است.

معاونت امور بهداشتی به همشهریان عزیز توصیه کردند که جهت تهیه دام مورد نیاز خود جهت ذبح بهداشتی به این اماکن مشخص و یا کشتارگاههای مجاز رسمی مورد تایید مرکز بهداشت و اداره دامپزشکی مراجعه نمایند و گوشت مصرفی جهت حصول اطمینان در صورت امکان به مدت حداقل 24 ساعت در شرایط پیش سرد در دمای 2 تا 8 درجه یخچال قرار گرفته تا میکروبهای احتمالی موجود در آن از بین رفته و سپس با اطمینان هرچه بیشتر مورد مصرف قرار گیرد.

ایشان همچنین گفتند امحاء و احشام باقیمانده دامی بصورت بهداشتی دفع گردد و از دور انداختن بقایای دامی در محیط جلوگیری بعمل آید. اکیدا توصیه میگردد که از هرگونه ذبح غیر بهداشتی دام در اماکن و معابر عمومی خودداری بعمل آمده و در صورت درخواست اطلاعات بیشتر با کارشناسان محترم دامپزشکی با شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل گردد.

وی در خاتمه گفت بیماریهای تب مالت و تب کریمه کنگو در هنگام ذبح غیر بهداشتی دام قابلیت انتقال از دام آلوده به انسان را داشته و باعث ایجاد بیماری و قابلیت تهدید جدی برای سلامت انسانها را دارا میباشند.

 

۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید