اخبار

کارگاه یکروزه مدیریت کنترل و پیشگیری از طغیان بیماری های ناشی از آب و غذا با اولویت التور برگزار گردید.

کارگاه یکروزه مدیریت کنترل و پیشگیری از طغیان بیماری های ناشی از آب و غذا با اولویت التور برگزار گردید.

    

      به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی کارگاه یکروزه مدیریت کنترل و پیشگیری از طغیان بیماری های ناشی از آب و غذا با اولویت التور با مشارکت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها و گروه سلامت محیط مرکز بهداشت استان جهت کارشناسان مسئول مبارزه با بیماریها و کارشناس برنامه آب و غذا واحد بیماری ها و همچنین کارشناسان مسئول بهداشت محیط و دعوت از معاونت درمان و مشارکت بیمارستان های بخش خصوصی از جمله 520 ارتش- بیمارستان امام حسین (ع) و بهداری نیروی انتظامی و شرکت نفت و دعوت از شرکت آبفا و آبفار برگزار گردید.

 

در این کارگاه آقای دکتر حسین بیگلری مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماریها به نمایندگی از آقای دکتر شکیبا معاونت محترم امور بهداشتی  ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین در ارتباط با ایمنی کنترل طغیان ها و بیماری های منتقله از آب و غذا با اولویت التور پیشگیری و بهبود  نظام مراقبت این بیماریها تأکید نمودند.

 

در این کارگاه آقای دکتر خسروی مسئول بیماری های واگیر استان نظام مراقبت بیماری التور را بیان و به اهمیت کنترل و مراقبت بیماری وبا  از  دید بهداشتی،سیاسی و اقتصادی اشاره داشتند.

 

در ادامه مهندس حسینی کارشناس برنامه آب و غذا معاونت بهداشتی با ارائه گزارش وضعیت عملکرد طغیان ها بیماری های منتقله از آب و غذا در استان در سال 94 و وضعیت استان و شهرستان های تابعه و نقاط ضعف و قوت شهرستان ها اشاره داشتند.

ایشان سپس توضیحاتی در خصوص نظام مراقبت بررسی طغیان های ناشی از آب و غذا و همچنین ثبت برنامه آب و غذا در پرتال و نظام مراقبت بیماری های فاسیولا و شیستوزویازیس ارائه دادند.

 

در این نشست آقای مهندس کرمی مدیر گروه سلامت محیط مبحث مدیریت اقدامات بهداشت محیط در کنترل طغیان ها ارائه دادند.

در ادامه آقای مهندس فرجی کارشناس برنامه بهداشت آب و فاضلاب معاونت بهداشتی در خصوص مدیریت ساماندهی تأمین آب آشامیدنی در پیشگیری از طغیان و مروری بر طغیان های ناشی از آب استان در سال 94 را ارائه نمودند.

 

آقای مهندس اجرایی مسئول بهداشت محیط در خصوص نقش ایمنی مواد غذایی در کنترل طغیان ها اشاره داشتند.

همچنین آقای دکتر حسین بیگلری مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در خصوص نظام مراقبت بیماری بوتولیسم و هپاتیت A مطالب ارزنده و مفیدی را ارائه نمودند.

این کارگاه با هدف ارتقاء دانش و مهارت کارکنان در خصوص مدیریت و کنترل و مقابله با طغیان های ناشی از آب و غذا با اولویت التور و همچنین  ارتقا هماهنگی های درون بخشی و برون بخشی در این راستا برگزار گردید.

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید