اخبار

دهمین کمیته ایمنی و بهداشت محیط کاردر معاونت امور بهداشتی برگزارشد.

دهمین کمیته ایمنی و بهداشت محیط کاردر معاونت امور بهداشتی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دهمین کمیته  ایمنی و بهداشت  محیط کار با حضور دکتر عزتیان رییس اداره مشاغل خاص  مرکز سلامت محیط وکار و دکترتشکری ریئس سازمان امور زندانهای کشور و رئیس اداره زندان های استان و دکتر شکیبا معاونت امور بهداشتی با هدف بررسی و  بهبود و ارتقاء وضعیت بهداشتی زندان های استان کرمانشاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر شکیبا ضمن اشاره به تعامالات بسیار سازنده بین سازمان امور زندانها و معاونت بهداشتی گفتند این تعاملات تا سطح بدنه کارشناسی نیز به صورت ملموس وجود دارد.

وی افزود در سال 76 شروع خوبی برای شناسایی ایدز در زندان های استان با همکاری خوب دو سازمان انجام گرفت و در طول این سال ها همچنان این همکاریهای اثربخش ادامه داشته است وی افزودما همچنین با اخذ مجوز وزارت بهداشت درمان واموزش پزشکی غربالگری HIV هپاتیت B  و C را انجام می دهیم و تاکنون موفق به نتایج بسیار خوبی شده ایم.

ایشان با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با اداره زندان ها  گفتند وقتی فردی در زندان مهارت پیدا می کند در صورت بازگشت به جامعه آسیب پذیری او کمتر خواهد شد.

معاونت بهداشتی افزود ما تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن و برقراری پایگاه سلامت در زندان انجام می دهیم تا با استقرار نیرو در این  پایگاه به بهبود خدمات بهداشتی کمک کنیم.

در این نشست دکتر عزتیان با بیان اینکه  معاونت بهداشتی وزارت متبوع از هر  حرکتی در راستای توسعه و ارتقاء وضعیت بهداشت زندان ها حمایت خواهد کرد گفتند یکی از اهداف ما جلب حمایت  خیرین و سازمان های مردم نهاد در جلب بهبود وضعیت کارگاه ها در زندان و فراهم نمودن زمینه فروش محصولات زندانیان می باشد.

در همین راستا از ظرفیت و توان روابط عمومی نیز در اطلاع رسانی و جلب حمایتها بهره می گیریم.

دکتر تشکری نیزگفتند با عنایت به اینکه افراد زندانی به نوعی از اجتماع صدمه دیده اند ما تلاش داریم خدمات بهداشتی رایگان به این افراد ارائه دهیم و تلاش می کنیم برنامه های طرح تحول سلامت به صورت آزمایشی در زندان ها اجرا  گردد چرا که زندان ها بهترین فرصت برای شناسایی و درمان و لینک کردن این افراد به سیستم بهداشت و درمان است.

همچنین در بحث ایمن سازی کارگاه ها نیازمند همکاری دانشگاه جهت استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هستیم.

در این نشست مصوب شد یک نفر نیروی بهداشتی به عنوان رابط در جلسات کمیته بهداشت و ایمن شرکت کند.

همچنین پزشکانی از سوی اداره زندان ها جهت آموزش و انجام معاینات طب کار معرفی شود  و توسط معاونت بهداشتی  آموزش داده شوند.

بازدیدها توسط همکاران بهداشت حرفه ای از مراکز زندان ها بیشتر شود.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید