اخبار

بزودی تمام جمعیت استان تحت پوشش سامانه سیب قرار می گیرند

بزودی تمام جمعیت استان تحت پوشش سامانه سیب قرار می گیرند
        

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار کردپرس، با اشاره به اینکه نهایتاً تا دو ماه دیگر پرونده های کاغذی از بین می رود و تمام جمعیت استان تحت پوشش سامانه سیب قرار می گیرند، افزود: برای هر کرمانشاهی در مرکز، شهرستان و یا روستاهای استان یک پرونده الکترونیک تشکیل خواهد شد که در آن افراد از سلامت خود باخبر می شوند.
وی اظهار داشت: پس از مراجعه مردم استان به مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت و پاسخگویی به سوالات، آزمایشات و معایناتی روی آنان انجام می شود که نتایج این آزمایشات در سامانه سیب(پرونده الکترونیک سلامت) ثبت می گردد و پسورد پرونده هر شخص نیز در اختیارخود او قرار داده می شود تا ازمیزان سلامت خود باخبرشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه کلیه دانشگاه ها مکلفند سامانه سیب را به سرعت اجرایی نمایند، تاکید کرد: انجام این آزمایشات کاملا رایگان بوده و هزینه ای از خانوار ها دریافت نخواهد شد.
وی از خریداری تعداد 541 دستگاه سیستم کامپیوتر جهت استفاده برای اجرایی کردن سامانه سیب خبر داد.
دکتر شکیبا در پایان یادآور شد: پرونده الکترونیک سلامت سیستمی است که همه سوابق بیماری و اطلاعات سلامت افراد در این سیستم درج می شود و امکان دسترسی به اطلاعات و سوابق سلامت افراد در هر نقطه از کشور برای کادر درمانی وجود خواهد داشت.

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید