اخبار

چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم ؟

چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم ؟

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: افراد با نوشیدن هشت لیوان آب و مصرف یا عدم مصرف برخی مواد غذایی، می‌توانند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری کم کنند.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به طولانی بودن مدت روزه داری و نیز گرمای هوا در ماه مبارک رمضان امسال، گفت: روزه‌داری در ماه گرم سال که طول روز نیز بیشتر است، نیاز به رعایت نکات تغذیه‌ای ویژه‌‎ای دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر افراد به هنگام روزه داری در این ماه گرم سال دغدغه تشنگی دارند و توصیه ما برای کمتر شدن این احساس تشنگی در طول روزه‌داری این است که از مصرف غذاهای پرحجم در وعده سحر خودداری شود.

حیدری افزود: افراد باید در وعده سحر از غذاهای پرچرب و مواد غذایی که قند ساده دارند مانند قند، شکر، نوشابه، شیرینی، زولبیا، بامیه و شله زرد خودداری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته، تن ماهی، غذاهای کنسروی، قهوه، کاکائو، چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه، افزود: افراد برای پیشگیری از احساس تشنگی باید از انجام ورزش شدید، حمام داغ و سونا در طول مدت روزه داری اجتناب کنند.

حیدری استفاده از میوه و سبزیجات را عامل موثری در تامین آب بدن عنوان کرد و افزود: خوردن میوه‌های فصل مانند هندوانه، گیلاس و زردآلو در مدت افطار تا سحر می‌تواند تا حد زیادی از احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری جلوگیری کند.

این کارشناس تغذیه مصرف انواع خورش و بویژه خورش سبزیجات مانند خورش کرفس و کدو را در وعده سحر عامل موثری برای کاهش احساس تشنگی در طول مدت روزه‌داری عنوان کرد.

حیدری با تاکید بر نوشیدن هشت لیوان آب در مدت افطار تا سحر، گفت: این میزان مصرف آب باید به غیر از احتساب مصرف چای و آبمیوه باشد و هر فرد باید هشت لیوان آب ساده را در وعده افطار تا سحر مصرف کند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید