اخبار

ورزش باعث احساس خوب بودن و لذت بردن از زندگی میشود .

ورزش باعث احساس خوب بودن و لذت بردن از زندگی میشود .

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی افضلی کارشناس برنامه میانسالان این معاونت گفت ورزش باعث احساس خوب بودن ،لذت بردن از زندگی ،افزایش توان جسمی ،روحی و اجتماعی ،افزایش توان ذهنی وخلاقیت می شود.

 وی در خصوص زمان انجام ورزش نیز گفت بهتراست عصرها و با پوشش متناسب با وضعیت هوا باشد ،ورزش اول صبح ودر هوای سردیا ورزش بعد از غذا به ویژه در میانسالان فشار مضاعفی برسیستم قلبی عروقی وارد می کند.

ایشان در خصوص مدت انجام و میزان تکرار ورزش در میانسالان فعالیت ورزشی 5 بار در هفته هر بار 30 دقیقه با شدت متوسط یا 3 بار در هفته ولی به مدت 1 ساعت توصیه می شود تا فرد از حداکثر اثرات مفید آن بهره مند گردد.

طول مدت ورزش بهتر است به تدریج افزایش یابد. (برای کسی که اولین بار شروع می کند 10 دقیقه در روز وهرهفته 5 دقیقه افزایش یابد )

 شدت فعالیـت بدنی به میزان آمـادگی جسمانی فردبستـگی داردکه در میانسالان با شدت متوسط توصیـه می شود.البته شدت ورزش براساس میـزان افزایش ضربان قلب و ظرفیت ریه افراد تعییـن می شود.

وی از فواید ورزش منظم نیز سلامت قلب و عروق، کاهش  LDL  (کلسترول مضر) و افزایش  HDL  (   کلسترول مفید) ،کاهش فشارخون و افزایش ظرفیت را عنوان کرد وگفت ورزش در سلامت روانی ، بهبود خواب ،افزایش عملکرد اجتماعی وتاثیرمثبت در بهبود بیماریهای خلقی  سلامت دستگاه گوارش : رفع یبوست ،  سلامت عضلات و استخوانها : افزایش قدرت عضلانی ،افزایش چابکی و تعادل بدن ،افزایش قدرت واستحکام استخوانها ،کاهش احتمال زمین خوردن و شکستگی ناشی از آن ،کاهش برخی سرطانها (پستان،روده بزرگ ) موثر است .

 وی در خاتمه افزود ورزش به تنظیم قند خون در افراد سالم و دیابت و افزایش کیفیت زندگی ،کمک به کار و خلاقیت ،حفظ تعادل و تناسب وزن و نهایتا کاهش هزینه زندگی و بیماری و کاهش مرگ ومیر کمک میکند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید