اخبار

نرخ باروری در کرمانشاه نامطلوب است/ لزوم توجه به کاهش سن فرزند آوری

نرخ باروری در کرمانشاه نامطلوب است/ لزوم توجه به کاهش سن فرزند آوری
 
کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر نرخ باروری در کرمانشاه 1.8 درصد است که باید به میزان 2.1 درصد افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی پروین محجوب در گفت و گو با خبرنگارپاک پرس، اظهار داشت: پس از تحلیل روندهای جمعیتی، مسئولین متوجه بروز مشکلاتی شدند که در این میان سیاستهای کلی جمعیت در قالب 14 بند کلی ابلاغ و این امر سبب تعیین تکلیف دستگاه های مختلف و مرتبط شد.

کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ باروری فعلی کمتر از حد علمی و منطقی است بیان کرد: حداقل نرخ باروری برای هر خانواده باید دو فرزند باشد اما این میزان با احتساب نرخ باروری در حال حاضر 1.8 درصد است.

محجوب با بیان اینکه وضعیت باروری مذکور دورنمایی نامناسب برای جمعیتی را ترسیم می کند گفت: ازدواج در سنین مناسب از جمله راهکارهای مهم برای افزایش نرخ باروری است زیرا در حال حاضر اشتغال به تحصیل سبب افزایش سن ازدواج دختران و در نتیجه افزایش انتظارات آنان می شود و پس از ازدواج نیز سنم باروری را افزایش می دهد.

وی فاصله سنی مناسب از زمان ازدواج تا تولد نخستین فرزند را سه سال اعلام و عنوان کرد: این قبیل مسائل، تهدید کننده سلامت مردم است به همین دلیل وزارت بهداشت و درمان درصدد رفع این مشکلات است.

کارشناس مسئول برنامه جمعیت و باروری مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برخلاف وضعیت حاضر، یکی دیگر از مواردی که در سیاستهای کلی جمعیت آمده تشویق افراد با سطح متوسط به بالا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی به فرزند آوری است که باید به طور جدی مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

 

۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید