اخبار

درجلسه سیاست های بهداشت شهر کرمانشاه مدیران ارشد استان حضور داشتند.

درجلسه سیاست های بهداشت  شهر کرمانشاه مدیران ارشد استان حضور داشتند.

 

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی جلسه سیاست های بهداشتی در شهر کرمانشاه با حضور مدیران ارشد استانداری ، فرماندار ، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه ، ریاست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی وسایر مدعوین در معاونت امور بهداشتی برگزار شد.

در این نشست دکتر شکیبا ضمن قدرانی از حضور شرکت کنندگان گفتند در بهترین وضعیت ممکن اگر همه شرایط هموار باشد ما به عنوان متولیان بهداشت 25 درصد می توانیم در امر سلامت جامعه مداخله کنیم و 75 درصد نیازمند  مداخله سایر سازمانها میباشد .

ایشان با اشاره به تکمیل شدن اتاق مانیتورینگ روم معاونت بهداشتی گفتند با نهایی شدن آن تمام اتفاقات بهداشتی استان رصد می شود.

پرونده الکترونیک سلامت که  در پاوه در حال اجرایی شدن است ودر این طرح ویزیت پایه افراد صورت گرفته و ویزیت روزانه نیز در حال انجام است خیلی ازاشخاصی که از بیماری  خود بی خبر بوده اند با اجرای طرح مطلع شده اند وما تلاش میکنیم به زودی کل استان تحت پوشش پرونده سلامت الکتونیک قرار بگیرند . از مزایای این طرح این است که بسیاری از افراد که در ویزیت های معمولی بیماری انها تشخیص داده نشده با اجرای این طرح از بیماری خود مطلع شدند .

معاونت امور بهداشتی با اشاره به بحث احداث پایگاه های بهداشت که در برنامه تا پایان سال نهایی میشود گفتند امسال 40 میلیارد اعتبار در بخش بهداشت جهت ساخت پروزه های عمرانی تخصیص داده شده  که تلاش میکنیم  فرآیندساخت 102 واحد بهداشتی تا پایان سال به اتمام برسد.

دکتر شکیبا همچنین عنوان کردند  کرمانشاه یک کلانشهر است و سازمان های سلامت محور باید در امر سلامت وبهداشت همشهریان عزیز ما را یاری نمایند.

دکتر کریم در این نشست با تقدیر از  همدلی و همیاری مسئولین استان گفتند فرصت ویژه ای است که بتوانیم مشکلات بهداشت استان را پیگیری کنیم. یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی بحث سلامت است وقتی سلامت مردم فراهم باشد بزرگترین بحث اقتصادی نیز تأمین می شود.

هزینه های بیمه، بیماری های قلبی عروقی ،ایدز ، و سرطان اقتصاد کشور را می بلعد .اگر تصادفات کم شود چقدر در بحث اقتصاد کمک کننده است ما باید بتوانیم طرح عملیاتی با شعار شهر سالم و شهروند سالم داشته باشیم.

ایشان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در امر سلامت گفتند باید به مردم آگاهی در مورد بیماری ها بدهیم چرا که  آموزش های عمومی بسیار با اهمیت است  و ما می توانیم جهت فرهنگ سازی سلامت کل  شهر را تبدیل به یک فضای آموزشی به شعارهای بهداشتی تأثیرگذار کنیم.

ودر این راه به شورای شهر، شهرداری و سیستم شهری نیاز داریم که به ما کمک کنند و دانشگاه را جدا از سایر سازمان ها ببیند و سلامت و پاکی و شهر سالم و پاک اولین چیزی است که شهرداری به دنبال آن است.

و در این راه واجرایی شدن این برنامه عملیاتی به همیاری وهمکاری بیشتری از سوی شورای شهر و شهرداری داریم .

در پایان مقرر شد که با هماهنگی وهمکاری کلیه ادارات ودستگاههای دولتی برنامه عملیاتی جهت برگزاری جشنواره بدون دخانیات وتحرک بدنی در فصل پاییز برگزار گردد.

 در این نشست مهندس کرمی مدیر گروه سلامت محیط گزارشی از وضعیت موجود مصرف دخانیات ارائه نمودند .

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید