اخبار

هفتمین پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر، هم زمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز به مرحله اجراء در می آید.

هفتمین پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر، هم زمان با سراسر کشور  در استان کرمانشاه نیز به مرحله اجراء در می آید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به منظور کاهش بار بیماری های غیر واگیر، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بر آن شد تا سند ملی پیشگیری وکنترل بیماری های غیر واگیر وعوامل خطر منتسب به آن ها را تهیه و تدوین نماید. 

دکتر ویدا صنیعی  مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر معاونت بهداشتی هدف از تهیه این سند التزام کشور به کاهش 25%مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر منتسب به آن ها تا سال 1404 عنوان کرد.

 

ایشان افزود در راستای نهایی سازی و ایجاد توان ارزشیابی اهداف سیزده گانه سند مذکور ، طرح ملی هفتمین پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر، هم زمان با سراسر کشور از هفتم  اردی بهشت ماه لغایت هفدهم خردادماه در استان کرمانشاه نیز به مرحله اجراء در می آید.

 

طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت، انجام این پیمایش دارای سه گام خواهدبود:1- مرحله پرسشگری توسط پرسشنامه استاندارد (گام اول). 2- معاینات فیزیکی شامل اندازه گیری وزن، قد و نمایه توده بدنی (گام دوم). 3-سنجش های آزمایشگاهی شامل سنجش قند و کلسترول خون و میزان دفع سدیم از ادرار (گام سوم)؛که مستلزم مراجعه کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به درب منازل می باشد. در این دوره برخلاف شش دوره قبل از تبلت به جای فرم های کاغذی جهت اجرای برنامه استفاده می گردد.

 

در این راستا به منظور افزایش مهارت پرسشگران و کارشناسان آزمایشگاه جلسه آموزشی در تاریخ چهاردهم اردیبهشت ماه توسط کارشناسان بیماریهای غیر واگیر،آزمایشگاه ،IT در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید