اخبار

دکتر شکیبا :هدف ما از روستای سالم این است که اهالی از مراقبتهای بهداشتی سالم بهره مند باشند

دکتر شکیبا :هدف ما از روستای سالم این است که اهالی از مراقبتهای بهداشتی سالم بهره مند باشند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نشست هم اندیشی پروژه های روستای سالم سیزدهم اردیبهشت ماه با حضور مدیران استانی در اتاق مانیتورینگ روم معاونت امور بهداشتی برگزار شد.

در این نشست دکتر شکیبا با اشاره به اینکه بحث روستای سالم با آغار ریاست دکتر کریم شروع شده و در این مدت با تلاش وپیگیریهای معاونت بهداشتی وگروه بهداشت محیط برآیند بسیار بالا ونتایج خوبی در بر داشته است گفتند  با هدایت ایشان توانستیم نتایج خوبی در بحث روستای سالم  بدست آوریم.

دکتر شکیبا افزود معاونت بهداشتی طرح روستای سالم را با تغییر در روستای پاطاق آغازکرد و هدف ما از روستای سالم این است که اهالی از مراقبتهای بهداشتی سالم بهره مند باشند، آب آشامیدنی بهداشتی در دسترس اهالی باشد ،جمع آوری زباله ها ودفع فضولات حیوانی  به صورت بهداشتی انجام گیرد و در این صورت امکان جذب گردشگر هم وجود خواهد داشت .

ایشان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال گفتند اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است که با برنامه ریزی می شود  حتی در بحث اقتصادی هم اقداماتی انجام گیرد که در بحث روستای سالم مهمترین ثمره اقتصادی که در بر داشته این است که  خیلی از اهالی روستای پاطاق که به شهر های دیگر مهاجرت کرده اند به روستای خود  بازگشتند.

معاونت امور بهداشتی  افزود در سال گذشته 14 روستا به صورت پایلوت در طرح روستای سالم انتخاب شده اند که برای این انتخاب برخوداری از دهیار، بخشدار و شورای اسلامی قوی مد نظر بوده است همچنین  فضای جغرافیایی منطقه نیزلحاظ گردیده  است و در سال جاری نیز 28  روستا به این 14 روستا افزوده می شود.

وی همچنین یادآور شد ماحصل نتایج بدست امده زحمات سازمان هایی است که همکاری کرده اند و  علی الخصوص مردم  که مشارکت بسیار بالایی داشته اند.

در این نشست خانم تابنده کارشناس روستای سالم معاونت بهداشتی نیز خلاصه ای از فعالیت های کار روستای سالم را ارائه دادند.

ایشان با تاکید بر  اینکه برنامه روستای سالم برگرفته از جامعه ایمن است  گفت روستای سالم با هدف قرار دادن سلامت بهبود وضعیت بهداشتی و کیفیت زندگی مردم با در نظر گرفتن خواست مردم است.

 ازدستاوردهای مهم پروژه ؛ ارتقاء سطح آگاهی مسئولین و برنامه ریزان و گسترش فرهنگ همکاری بین بخشی و افزایش دانش عمومی مردم میباشد.


نه78 

 

عه6 


ن87

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید