اخبار

دکتر کریم : طرح روستای سالم به عنوان طرحی ملی با برند کرمانشاه معرفی می شود

دکتر کریم : طرح روستای سالم به عنوان طرحی ملی با برند کرمانشاه معرفی می شود
      

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی به نقل از کردپرس، دکتر حسین کریم در جشنواره روستای سالم در روستای پاطاق شهرستان سرپلذهاب که با حضور مسئولان حوزه سلامت استان برگزارشد، با اشاره به اینکه مطالعات طرح روستای سالم از سال 93 آغاز شده و سپس به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در روستاهایی اجرا می شود که پتانسیل و میزان مشارکت پذیر بودن مردم در آن زیاد باشد.
وی خاطر نشان کرد: طرح روستای سالم هم اکنون در 14 روستای شهرستان های مختلف استان به صورت همزمان اجرا شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور گسترده و میزان بالای مشارکت مردم  روستاهای پایلوت را در اجرای این طرح از نخستین دستاوردهای مهم آن برشمرد و تصریح داشت: روستای سالم امتیازات یک روستای سالم را معرفی می کند و زمینه جذب گردشگران و بازدیدکنندگان فراوانی را به آن روستا فراهم می کند.
وی بر انجام مطالعات کارشناسانه و دقیق قبل از اجرای هر طرح و پروژه تاکید کرد و اضافه نمود: روستای پاطاق اولین روستای طرح روستاهای سالم در استان نخواهد بود بلکه به عنوان یک الگو و تجربه موفق برای روستاهای دیگر استان درنظر گرفته می شود.
دکتر کریم از اجرای طرح روستای سالم در 28 روستای دیگر استان تا پایان سالجاری خبر داد و بیان داشت: طی 10 سال آینده روستاهای استان کرمانشاه بسیار متفاوت تر از وضعیت فعلی خود خواهند بود.
وی از تمام دستگاه های دولتی و اداری استان خواست که ابتکارات خود را به روستاها بیاورند و در روستاها اجرا کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان یادآور شد: ما می توانیم روستاهای خود با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل ها، دادن امتیازات به مردم آنجا، همراهی و هم افزایی بین بخشی دستگاه های مختلف ثروتمند کنیم .

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید