اخبار

دومین کمیته استانی بیماری های مشترک انسان و حیوان برگزار شد.

دومین کمیته استانی بیماری های مشترک انسان و حیوان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دومین کمیته استانی بیماری های مشترک انسان و حیوان با حضور نمایندگان تام الاختیار از ادارات مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، اداره کل امور شهری روستایی استانداری، دامپزشکی ، امور عشایری ،سازمان جهاد کشاورزی ،آموزش و پرورش ، نیروی انتظامی ، معاونت غذا و دارو و کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تاریخ هفدهم بهمن ماه در مرکز بهداشت استان برگزار گردید.

در این نشست دکتر بیگلری مدیر گروه واحد بیماریها ی معاونت بهداشتی یکی از مهمترین وقایع بیماری و بهداشتی چند ماه اخیر را بحران اپیدمی بیماری وبا در کشور همسایه عراق عنوان کردند که خوشبختانه با رعایت مقررات بهداشتی از شیوع آن در کشور ماجلوگیری به عمل آمد .

 همچنین  گفتندبا بازگشت حجاج بیت الله الحرام از کشور عربستان ، احتمال شیوع  کروناویروس در استان بود که با اقدامات موثر بهداشتی  از شیوع این بیماری مهلک نیز  پشیگیری شد .

 وی به مراسم باشکوه اربعین که همزمان با بحران آنفلوانزا در کشوربود نیز اشاره کرد وخاطر نشان کرد به علت رعایت بهداشت عمومی وفردی در مناطق تجمعی استان انتشار این بیماری نیز روبه کاهش یافت.

ایشان یادآور شد که سازمان جهانی بهداشت بزودی انتشار ویروس زیکا که از طریق پشه منتقل میشود را اعلام خواهد کرد ولی این بیماری خوشبختانه  در خاورمیانه نگران کننده نیست.

در این کمیته مصوباتی به منظور کنترل بیماری های تب مالت، سالک و هاری مورد تصویب حاضرین قرار گرفت.

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید