اخبار

همزمان با دهه مبارکه فجر برنامه افتتاحیه طرح سفیران سلامت دانش آموز در استان در سالن پژوهش سرای دانش آموزی برگزار گردید.

همزمان با دهه مبارکه فجر برنامه افتتاحیه طرح سفیران سلامت دانش آموز در استان  در سالن پژوهش سرای دانش آموزی برگزار گردید.

 
 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی همزمان با دهه مبارکه فجر برنامه افتتاحیه طرح سفیران سلامت دانش آموز در استان در روزهای دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه با حضور سفیران سلامت دانش آموز در مدارس در سالن پژوهش سرای دانش آموزی در حال برگزاری است.

هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی، دانش و توانمندی های دانش آموزان برای انجام خود مراقبتی میباشد.

 در این جلسه ابتدا آقای محمدی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن خیرمقدم به حضار گفتند دانش آموزان در همه زمینه ها می توانند انتقال دهنده سلامت، شادی و نشاط باشند  و باید فرهنگ سازی در زمینه انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها را در دانش آموزان داشته باشیم و از تعامل بسیار خوبی که بین سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی است نهایت بهره را ببریم.

سپس خانم دکتر خادمی قائم مقام معاون بهداشتی به بیان اهداف طرح پرداخته و اظهار داشتند با همراهی و مشارکت های مردم است که میتوان به قله سلامت رسید و باید تمام تلاش خود را برای توانمندی مردم در عرصه سلامت به کار بریم .

ایشان افزودند مطابق آمار 40درصد مرگ و میر در جامعه ما به علت بیماری های قلبی و عروقی است و در سال بیش از 2000 نفر نیز دچار سرطان میشوند که این موارد ریشه در سبک زندگی ناسالم دارد  و لازم است توجه بیشتری به سلامت، مراقبت و غربالگری  شود لذا وزارت بهداشت بسته های آموزشی ارائه داده که در جهت توانمندی مردم  میباشد این بسته ها در گروه های  هدف مادران،کودکان ، سالمندان ،میانسالان و ... است.

درادامه خانم دکتر شاه آبادی در خصوص اصول اولیه خودمراقبتی در سلامت، نحوه آموزش اصول خودمراقبتی و اهمیت جنبه های مختلف خود مراقبتی  پرداختند. و توضیحاتی در مورد انواع خودمراقبتی در جنبه های جسمی ، عاطفی ،روانی، معنوی و ... ارائه دادند.

و در خاتمه آقای احسان خواه کارشناس مسئول بهداشت و تغذیه سازمان آموزش و پرورش به توجیه طرح تربیت سفیران سلامت دانش آموز پرداختند.


 
غاث 

 
اتیف

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید