اخبار

بیش از 60 درصد مردم مشکل اضافه وزن وچاقی دارند

بیش از 60 درصد مردم مشکل اضافه وزن وچاقی دارند

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه  از افراد خواست تا در برنامه غذایی خود تجدیدنظر کرده و هرم غذایی را در برنامه غذایی خود رعایت کنند.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، وضعیت الگوی تغذیه ایرانیان را مطلوب ندانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت تغذیه افراد تاکید کرد.

حیدری رعایت هرم غذایی را در برخورداری از یک برنامه‌ تغذیه‌ای مطلوب ضروری دانست و گفت: با توجه بیشتر به هرم غذایی می‌توان سبک زندگی مناسبی داشت.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف زیاد نمک، شکر و قندهای ساده در کنار مصرف کم میوه‌ها و سبزیجات و لبنیات عوامل خطر ساز بروز بیماریهای غیر واگیردار هستند، از افراد خواست تا در برنامه غذایی خود تجدید نظر کنند.

حیدری گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده 80 درصد بیماریهای قلبی، 90 درصد دیابت‌ها و بخش زیای از سرطان‌ها به طور مستقیم در ارتباط با تغذیه هستند و این مسئله لزوم استفاده از سبک تغذیه‌ای مناسب را در افراد نشان می‌‎دهد.

وی سپس از چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از معضلات جامعه امروز یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 60 درصد مردم مشکل اضافه وزن و چاقی دارند که همین می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماریهای مختلف باشد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید