اخبار

چهارمین دوره برنامه توانمندسازی مدیران شبکه و رؤسای مرکز بهداشت منطقه غرب کشور (فلوشیپ) به میزبانی معاونت بهداشتی برگزار گردید.

چهارمین دوره برنامه توانمندسازی مدیران شبکه و رؤسای مرکز بهداشت منطقه غرب کشور (فلوشیپ) به میزبانی معاونت بهداشتی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی چهارمین دوره برنامه توانمندسازی مدیران شبکه و رؤسای مرکز بهداشت منطقه غرب کشور (فلوشیپ) توسط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تاریخ 26 لغایت 28 آبان ماه به میزبانی این معاونت در هتل پارسیان برگزار گردید.

در این دوره که مدیران بهداشتی استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان حضور داشتند پس از تلاوت قرآن کریم در ابتدا آقای کرمی متین مسئول برنامه فلوشیپ مدیران منطقه غرب گزارشی را در خصوص دوره های برگزار شده و چگونگی اجرای دوره و مشکلات سد راه برگزاری از لحاظ اساتید و محل جلسات اشاره کردند  ایشان بیان داشتند که کمیته اجرایی کرمانشاه، همواره تمام تلاش خود را جهت برگزاری هر چه با کیفیت تر و منظم تر دوره ها با وجود محدودیت های مالی موجود را داشته و تلاش کرده که میزبانی شایسته برای میهمانان گرامی باشد.

همچنین یادآور شد که کلیه پودمان های باقیمانده تا پایان سال 94 برگزار شده و پس از آزمون پایانی  به افرادی که موفق به گذراندن آزمون شده اند گواهینامه فلوشیپ داده خواهد شد.

در روز اول ابتدا آقای مهندس سلیمانی کارشناس ارشد اپیدمیولوژی، در خصوص روش ها و کاربردهای اپیدمیولوژی میدانی مباحثی را عنوان کردند.

سپس دکتر منصور رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص آمار حیاتی صحبت نمودند. ایشان در خصوص انواع متغیرهای آماری ،جامعه هدف و جامعه مطالعه، نمونه معرف با فرآیند نمونه گیری ،روش های نمونه گیری غیراحتمالی ، روش های نمونه گیری احتمالی ،تعداد نمونه مناسب ،اتلاف هزینه و زمان ، عوامل مؤثر بر حجم نمونه مطالبی را ارائه داند.

همچنین در ادامه جدول توزیع فراوانی، نمودار چند گوش ، نمودار میانگین ، نمودار بقا ، شاخص های عددی ، شاخص های پراکندگی را توضیح دادند.

سپس آزمون فرضیه را بیان کردند فرضیه آماری حکمی است درباره یک جامعه که می خواهیم بر مبنای اطلاعات حاصل از یک نمونه تصادفی از همان جامعه آن حکم را تأیید یا رد نماییم.

در روز دوم کارگاه ابتدا دکتر کرمی متین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص اصول و فنون بهبود و کیفیت همچنین اصول و فنون مهارت های تصمیم گیری، انگیزش، رهبری صحبت نمودند. ایشان مدیریت کیفیت فراگیر را توضیح داده و عنوان کردند روش مدیریت یک سازمان که اساس آن محور بودن کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان می باشد و هدف آن نیل به موفقیت در دراز مدت از طریق جلب رضایت مشتری و تأمین منافع همه اعضای سازمان و جامعه است، ایشان کیفیت در نگرش مدیریت کیفیت فراگیر و مشعوف کردن گروه های ذینفع را بیان کردند.

ایشان در ادامه به فرایند انگیزش سازمانی و نظریه های فرآیندی انگیزشی اشاره داشتند.

در ادامه بحث موضوع تکنیک های حل مسأله و تصمیم گیری توسط ایشان توضیح داده شد و ویژگی های یک تصمیم اثربخش ، موقعیت های تصمیم گیری با مدل های تصمیم گیری، قفل های ذهنی خلاقیت بررسی شد.

پس از صرف نهار ایشان تکنیک های حل مسأله و تصمیم گیری را بیان کردند .

در ادامه دکتر منوچهر کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان روش های کار تحقیقات را توضیح دادند.

در روز سوم کارگاه فلوشیپ آقای دکتر کرمی به ادامه بحث مدیریت داده های سلامت پرداختند و ارزیابی کیفیت داده ها را مطرح نمودند در پایان این جلسه کارگروهی و عملی توسط همکاران شرکت کننده در کارگاه انجام شد.

 

tg45

 

 
sgh 




rsyy

۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید