اخبار

سومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تشکیل شد.

مقرر شد طرح ساماندهی رودخانه قره سو توسط ادارات مرتبط جهت تعیین تکلیف و تصمیم گیری در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح گردد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی سومین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان روز دوشنبه 27 مهرماه 1394 به ریاست آقای شاه آبادی معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، با دبیری آقای کریم ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و با حضور سایر اعضاء (مقامات ارشد استان) در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا آقای شاه آبادی ایام دهه عاشورا را تسلیت گفت، سپس آقای دکتر کریم مواردی در خصوص بیماری آنفلوانزای پرندگان متذکر شد و پس از آن آقای دکتر پرور مدیر کل محترم دامپزشکی استان نیزلزوم حمایت همه جانبه سازمان های مرتبط را در زمینه جلوگیری از عرضه مرغ زنده متذکر شدند. در این راستا مقرر گردید که نشست های خبری لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی با هدف ایجاد حساسیت و آموزش های عمومی لازم تشکیل گردد.

در ادامه آقای رنجبر فرماندار محترم کرمانشاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص برخورد قانونی و معدوم سازی سبزیجات آبیاری شده با آب آلوده و فاضلاب خام ارائه داد و از اقدامات مستمر، پیگیر و مؤثر مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد.

وی همچنین گزارش نتیجه اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی کشتارگاه بیستون را ارائه نمود و از تغییرات عمده در ساختار مدیریتی و فیزیکی آن خبر داد. از مهمترین اقدامات انجام شده می توان از تکمیل امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و آمادگی لازم در این کشتارگاه جهت راه اندازی و شروع مرحله پیش سرد نام برد که یکی از گام های اساسی جهت مکانیزاسیون و صنعتی شدن کشتارگاه و از بین بردن بسیاری از عوامل بیماریزای بیماری‌های زئونوز از طریق گوشت می باشد.

سپس آقای مومنی مدیریت جدید کشتارگاه نیز به ارائه ریز اقدامات انجام شده در راستای مکانیزاسیون و صنعتی شدن کشتارگاه پرداخت و از دریافت استاندارد HACCP و قابلیت صادرات گوشت به بازار اروپا با اخذ این استاندارد خبر داد.

در ادامه پیگیری دستور کارهای جلسه آقای دکتر کریم بحث زیرساخت های موردنیاز جهت راه اندازی پرونده سلامت الکترونیک خانوار را ارائه نمود که با توجه به دستور معاونت سیاسی امنیتی مقرر گردید این موضوع در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با حضور استاندار محترم ارائه و پیگیری گردد.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید