اخبار

سمینار یکروزه تبیین سیاستهای کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک و در راستای ارتقای نرخ باروری کلی برگزار شد

سمینار یکروزه تبیین سیاستهای کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک و در راستای ارتقای نرخ باروری کلی برگزار شد

 

  به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی سمینار یک روزه  تبیین سیاستهای کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک و در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در تاریخ هجدهم مرداد ماه در سالن شهید نوروز نژاد مرکز آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) باحضور با شکوه مسئولین ادارات،  ارگانها ائمه جمعه و جماعت شهرستان ها ، متخصصین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مسئولین شبکه ها ، معاونین بهداشتی و پرسنل بهداشت و درماندر سطح استان برگزارگردید .                                    

در این سمینار بیش از 400 نفر حضور فعال داشتند پس از تلاوت آیاتی  ازکلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران،   دکتر علیرضا احمدی معاونت بهداشتی استان ضمن  خیر مقدم به مسئولین و حضار محترم ، اهمیت برگزاری سمینار را عنوان کردند وبیانه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی در زمینه سیاست های کلی جمعیت را قرائت نمودندهمچنین اقدامات انجام شده این معاونت در زمینه تحقق اهداف جمعیتی را بر شمردند.

 سپس دکتر محمد اسحاقی معاون محترم برنامه ریزی و هماهنگی و دبیر شوراری عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاستهای جمعیتی در سطح کشور سخنان مبسوطی  ایراد نمودندو مسائل ناشی از تهاجمات فرهنگی و نگرشهای اجتماعی در زندگی  و باروری افراد و جوامع را بر شمردند.

 دومین سخنران سمینار  دکتر اسماعیل مطلق مدیر کل محترم سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس در خصوص اهداف دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در راستای ارتقای نرخ باروری کلی و اهمیت برگزاری این سمینار در استان صحبت نمودند و اعلام کرد با توجه به اینکه میزان باروری کلی دراستان ازمتوسط کشوری پایین تر می باشد لازم است که برنامه ریزی دراین  خصوص انجام و مداخلات ضروری در این زمینه با همکاری کلیه بخش های توسعه بعمل آید تا این شاخص به سطح مطلوبتری ارتقا یابد. ودر پایان از تلاش و زحمات مسئولین استان در این راستا تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

 سومین سخنران  سمینار  دکتر محمد اسلامی معاون محترم فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در زمینه رویکرد های  باروری سالم ، فرزند آوری، ازدواج و ناباروری بیاناتی شیوا و ارزنده ارائه نمودندو اقدامات مورد نظر دفتر سلامت خانواده جهت تحکیم بنیان و پایداری ازدواج و فررزند آوری را بر شمردند و برنامه های مورد نظر را جهت حمایت از فرزند آوری و ارتقای نرخ باروری کلی اعلام کردند.ایشان در پایان از تلاش و برنامه ریزی مدیریت سلامت خانواده استان تشکر و قدردانی نمودند.

 در قسمت بعدی  تیزر آموزشی جمعیت و انیمیشن ازدواج و فرزند آوری نمایش داده شدو توسط نونها لان حاضر در جلسه سرودهای مرتبط با خانوده قرائت گردید.

و در خاتمه دکتر عینی زیناب جمعیت شناس و عضو محترم هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه وضعیت جمعیت در ایران عزیزمان ( وضعیت کنونی و پیش بینی آینده ) با نمایش اسلاید و نمودار سخنانی  بیان نمودند. ایشان اعلام کرد با توجه به برنامه ریزی و مداخلاتی که در جهت ازدیاد جمعیت و باروری انجام گردیده است این روند روبه افزایش است همچنین  در زمینه افزایش امید به زندگی برای دختران و پسران نیز مطالب ارزشمندی عنوان نمودند.

در این سمینار مشارکت برخی از بخشهای توسعه در ابعاد مختلف برگزاری جلب شده بود که از مهمتریت وموثرترین آنها می توان به مشارکت وحضور فعال هلال احمر استان اشاره نمود که ضمن حضور مدیر عامل محترم آن اداره ، روابط عمومی هلال احمر با تلاش قابل توجه در فاصاه زمانی کوتاهی موفق شد نمایشگاهی از طرحهای  کاریکاتور با موضوع های مرتبط نظیر ازدواج ، فرزند آوری وتک فرزندی بر پا نماید که بسیار مورد توجه مسئولین واصحاب رسانه قرار گرفت ونمودی از عزم همگانی جهت تحقق سیاستهای جمعیتی را به نمایش گذاردند.

   
                                            
                                  rtt 

uu  

tt

ff  

ff 

f

 

 

 

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید