اخبار

برای پیشگیری از تب مالت این موارد را رعایت کنید

برای پیشگیری از تب مالت این موارد را رعایت کنید
از سالم بودن تمام خوردنیها و نوشیدنیهایی مثل بستنی ،ساندویچ، شیرپاکتی و ... که بنحوی در تهیه آنها از فرآورده­های دامی مثل شیر ،گوشت و ... استفاده شده است مطمئن شوید بعد مصرف نمایید.

 

  به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر بیگلری مدیر گروه بیماریها در خصوص پیشگیری از تب مالت گفت  ضروریست ابتدا شیر محلی را بمدت  5 دقیقه بجوشانید وبعد مصرف کنید و یا سایر فرآورده های لبنی دامی مانند پنیر ، ماست ،کشکو... را از آن تهیه نمایید.

 

 از سالم بودن تمام خوردنیها و نوشیدنیهایی مثل بستنی ،ساندویچ،  شیرپاکتی و ... که بنحوی در تهیه آنها از فرآورده­های دامی مثل شیر ،گوشت و ... استفاده شده است  مطمئن شوید بعد مصرف نمایید.

    پنیر تازه محلی را به مدت سه ماه در آب نمک نگهداری  و بعد مصرف نمایید.

  زمان تماس با دام خصوصـاً دامهــای مشکوک به بیماری  از دستکش ، عینک ، کلاه ،ماسک ،لباس مخصوص  استفاده کنید.

  وی گفت ازکشتارهای محلی،مصرف و فروش شیر و سایر تولیدات دامی محلی   و مشکوک در روستاها و شهرها جداخودداری کنید و گوشت و مواد لبنی مورد تایید دامپزشکی و بهداشت رامصرف کنید.

  جنین سقط شده دامهـ­ا ، سایر ترشحـات دامی  ، لاشه هـا  و فضولات دامی را در چراگاهها رها نکنید بلکه دفن نماییــد و محل ترشحات را شستشوی  کامل نمایید .  

همچنین مواظب باشید ترشحات  و تولیدات دامهای مشکوک به بیماری  مانند : شیر ،گوشت ،فضولات ، آب دهان  و... از راه چشم ،بینی ،زخم باز و غیره وارد بدن شما نشود.

دامهای خود را از نظر آلودگی به تب مالت آزمایش کنید و دامهای آلوده با نظارت دامپزشکی کشتار نمایید.

ایشان افزود دامهای خود را با کمک دامپزشکی واکسینه نمایید .    مکان پرورش دامها  از  نور کافی ، قابلیت  شستشو ،فاصله کافی بامحل زندگی خانواده و ارتفاع کافی برخوردار  باشد .    محل زندگی دامها را شستشوی بهداشتی و بر علیه کنه ها و دیگر حشرات بیماری زا سم پاشی کنید.

وی در خاتمه گفت همیشه دامهای خود را از  نظر بیماریهای داخلی و خارجی مانند : تب مالت  ، قارچ ، سیاه زخم ،هاری و ... بررسی کنید در صورت مشاهده هر گونه بیماری با  دامپزشکی مشورت کنید .

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید