اخبار

اولین جلسه هماهنگی و توجیهی تدوین اساسنامه مراکز پنج گانه تحقیقاتی به پیشنهاد معاونت بهداشتی تشکیل شد .

اولین جلسه هماهنگی و توجیهی تدوین اساسنامه مراکز پنج گانه تحقیقاتی به پیشنهاد معاونت بهداشتی تشکیل شد .

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی اولین جلسه هماهنگی و توجیهی تدوین اساسنامه مراکز پنج گانه تحقیقاتی به پیشنهاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ سی دیماه سالجاری  در سالن جلسات معاونت بهداشتی تشکیل شد .

در این نشست ابتدا دکتر رضایی معاون فنی معاونت بهداشتی ضمن خیرمقدم به حضار  اثرات مثبت تحقیقات و پژوهش در  نظام بهداشتی را یادآور شدند و با اشاره به دیدگاه دکتر احمدی در خصوص راه اندازی و تاسیس 5 مرکز تحقیقاتی تحت پوشش معاونت بهداشتی خاطرنشان کردند گسترش پژوهش و ارائه راه حل در معاونت بهداشتی تا سالها پیامدهای مثبت و سازنده ای در نظام بهداشتی بر جاری خواهد گذاشت. ایشان یادآور شد لزوم ایجاد نظام تحقیقات سلامت در پاسخگویی به نیاز جامعه و مدیران بخش سلامت بی تردید اثر گذار خواهد بود.

   سپس دکتر احمدی معاونت امور بهداشتی  خلق ایده های جدید و نوآورانه را در راستای فعالیت های گروه با ارزش خواندند و یادآور شدند با راه اندازی مراکز تحقیقات شرایط جهت پرورش ایده و نظرات و رشد آنها فراهم می گردد و حاصل تلاش علمی و زحمات همکاران تا سالها ماندگار و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر احمدی ادامه دادند مراکز تحقیقاتی پنج گانه شامل مراکز تحقیقاتی  سوانح و حوادث جاده ای، مراکز تحقیقاتی سل  ، مرکز تحقیقاتی  زایمان بدون درد، مرکز تحقیقاتی طب سنتی و مرکز تحقیقاتی HIV می باشد.

 در این نشست  دکترمحمدی مسئول واحد امور دارویی معاونت بهداشتی که به عنوان مسئول مرکز تحقیقاتی طب سنتی  از مزایای طب سنتی گفته و گفتند امروزه درکشورهای  اروپایی و آمریکایی از  طب سنتی برای درمان بهره می گیرند اما متأسفانه این طب در خاورمیانه علی الخصوص در ایران مظلوم واقع شده است.

در ادامه دکتر احمدی مسئولین هریک از مراکز تحقیقاتی و پنج گانه را معرفی کردند و دکتر رضایی به تشریح دستورالعمل اجرایی ،  نحوه اخذ مجوز و تأسیس مراکز توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت وبیان اساسنامه مرکز تحقیقات و آیین نامه تأسیس و ارزشیابی واحدهای تحقیقاتی علوم پزشکی دولتی را عنوان کردند.

 

۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید