اخبار

سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند که 90 در صد انها در کشورهای توسعه یافته هستند

سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست میدهند که 90 در صد انها در کشورهای توسعه یافته هستند
کاشت درخت می‌تواند کیفیت هوا را با از بین بردن مواد مضر در هوا از بین ببرد؛ اگر شما یک باغ نداشته باشید، بهتر است که یک درخت داشته باشید .

 

سالیانه 3 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند  که 90 درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند . این مرگ و میر بطور خاص مربوط به آسم، برونشیت - تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی های مختلف تنفسی است. آلودگی هوا به وجود هر ماده ای در هوا که میتواند برای انسان یا محیط او مضر باشد اطلاق می گردد. آلاینده ها ممکن است طبیعی و یا ساخته دست بشر باشند و ممکن است به اشکال مختلف ذرات جامد یا قطرات مایع یا گاز باشند..برای کاهش آلودگی هوا که در اثر فعالیت انسان رخ می دهد ،بهتر است تا حدودی در اصلاح عملکرد خود بکوشیم. از جمله اقداماتی که با انجام یا عدم انجام آنها می توان به کاهش آلودگی هوا و در نتیجه حفظ سلامت محیط زیست و موجودات زنده  کمک نمود می توان به  موارد زیر اشاره کرد.

   مهندس ذائبی کارشناس بهداشت هوا گروه سلامت بهداشت محیط معاونت بهداشتی گفت  به جای استفاده از خودرو خود سعی کنید برای حمل و نقل از دوچرخه استفاده کنید؛ اگر محل کار شما دور نیست، بهتر است تا محل کار خود پیاده بروید و درفصل سرما زمانی که هوای داخل منزل گرم شده به جای باز کردن درب و پنجره ها ،درجه گرمایش وسایل گرم کننده منزلتان را کاهش دهید.

     اگر خودروی شما  دارای مشکل فنی بوده و دود تولید می کند سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید.

   ساکنین کلان شهر ها  وشهر های درگیر معضل بحران ریزگردها در صورت امکان می توانند داخل از منزل از  دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید چون شما بیشتر ساعات شبانه روز را در داخل منزل سپری می کنید.

   از آتش زدن زباله ها،لاستیک اتومبیل و ... حتی الامکان خودداری کنید.

     و همچنین از گرم کردن خودرو در داخل پارکینگ  خودداری کنید و برای گرم کردن خودروچند ثانیه پس از روشن شدن خودرو اقدام به حرکت آهسته تا فاصله یک کیلومتر نمایید.

     کاشت درخت می‌تواند کیفیت هوا را با از بین بردن مواد مضر در هوا از بین ببرد؛ اگر شما یک باغ نداشته باشید، بهتر است که یک درخت داشته باشید .  

 

و برای حفظ سلامت خود در زمانی که آلودگی هوا در وضعیت های نامناسب قرار دارد به این نکات  توجه داشته باشید :

   در روزهای بحرانی آلودگی هوا حتی الامکان از تردد در محدوده های مرکزی و پر ترافیک شهراجتناب کنید.استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفرهای روزانه درون شهری خود را جایگزین خودروهای شخصی نمائید.
 در روزهایی که  آلودگی هوا تشدید شده
فعالیت یا بازی کودکان در محیطهای باز را محدود نمائید.
  افراد مسن یا افراد با بیماریهای قلبی ، ریوی نظیر آسم ، برونشیت مزمن و نارسائی قلبی از خروج از خانه اجتناب نمایند.

 ودر زمان افزایش میزان ذرات در هوا از شیر و مایعات بیشتر استفاده کنید.

 اگر در زمان بروز پدیده ریزگردها مجبور به خروج از منزل هستید حتما از ماسک های استاندارد استفاده کنید.

 اگر در داخل وسیله نقلیه هستید در زمان آلودگی هوا شیشه پنجره خودرو را بالا نگه دارید.

 

 

۲۹ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید