اخبار

چگونه میزان نمک مصرفی خود را کنترل کنیم؟

چگونه میزان نمک مصرفی خود را کنترل کنیم؟
ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می گیرد، تلاش خانواده در جهت ذائقه سازی سالم در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

         به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی در خصوص چگونگی کاستن از نمک گفت هنگام طبخ غذا ، مقدار نمک کمتری اضافه کنید و سرسفره از نمکدان استفاده نکنید.

         غذاهای کنسرو شده و بسیاری از مواد غذایی بسته بندی شده و آماده دارای مقادیر زیادی نمک هستند، به همین دلیل بهتر است مصرف این گونه مواد غذایی را محدود کنید.

         برای بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در تهیه غذاها به جای نمک از سبزی های معطر ، سیر، لیموترش، آب نارنج، آویشن، شوید و ... استفاده کنید.

 

        همچنین مصرف آجیل شور، چیپس، فراورده های غلات حجیم شده، انواع شورو ترشی، ماهی دودی، سوسیس و کالباس را کاهش دهید.

 

      جوش شیرین که برای ورآمدن و پف کردن انواع نان و کیک به کار می رود دارای مقدار زیادی سدیم است. بنابراین در افرادی که به علت بیماری، محدودیت مصرف نمک دارند مصرف محصولات غذایی که جوش شیرین دارند هم باید بسیار محدود شده یا قطع شود.

 

         ایشان تاکید کردند کاهش مصرف نمک تنها به بزرگسالان توصیه نمی شود . بلکه با توجه به این امر که ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می گیرد، تلاش خانواده در جهت ذائقه سازی سالم در کودکان  نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.ذائقه کودکان را از اوایل زندگی به غذای کم نمک عادت دهید به غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنید تاذائقه او به غذاهای شور عادت نکند.

                                                                                                                                                          

 

 

۶ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید