اخبار

درمرکز مشاوره بیماریهای رفتاری کلیه خدمات شامل آموزش، مشاوره، آزمایش اچ‌آی‌وی و وسایل پیشگیری از انتقال بیماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه‌ می‌شود

درمرکز مشاوره بیماریهای رفتاری کلیه خدمات شامل آموزش، مشاوره، آزمایش اچ‌آی‌وی و وسایل پیشگیری از انتقال بیماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه‌ می‌شود
خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان بوده و مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی توسط مشاورین دوره دیده در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی علی کماسی کارشناس ایدز وبیماریهای آمیزشی گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی به مناسبت هفته جهانی ایدز ( هشتم تا چهاردهم آذر ماه ) گفت : اگر کسی مشکوک به ابتلای به ایدز میباشد و یا نیاز دارد در خصوص ایدز اطلاعات بیشتری کسب نماید،  می‌تواند به نزدیک‌ترین مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری محل سکونت خود مراجعه کند.

در این مراکز کلیه خدمات شامل آموزش، مشاوره، آزمایش اچ‌آی‌وی و وسایل پیشگیری از انتقال بیماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه‌ می‌شود. مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور فعالیت  می نمایند. . فعالیت این مراکز در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی است.

ایشان تاکید کردند آموزش، مشاوره و آزمایش محرمانه و رایگان به منظور تشخیص اچ‌ای وی، خدمات کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد ( توزیع سرنگ، سوزن ) و سایر وسایا پیشگیری از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می گردد.

افرادی که می توانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری بهره مند شوند عبارتند از :

       کلیه کسانی که تمایل به کسب اطلاعات در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی دارند.

       گروه هایی که در معرض بیشترین خطر برای ابتلای به اچ‌آی‌وی هستند (شامل مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، افراد دارای ارتباط جنسی غیر ایمن و محافظت نشده )

       مبتلایان به اچ‌آی‌وی- ایدز  و خانواده های آنها

       افراد مبتلا به بیماری های آمیزشی

*      افراد تماس یافته با خون و ترشحات آلوده به اچ‌آی‌وی

*       

وی افزود خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری رایگان بوده و مشاوره محرمانه حضوری و تلفنی توسط مشاورین دوره دیده در محیطی امن و دوستانه انجام می پذیرد. لذا جهت انجام مشاوره و یا طرح سوالات درباره ایدز می توانید به هر یک از این مراکز مراجعه نمایید.

مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سامانه تلفنی 118  تحت عنوان "مراکز مشاوره ایدز"  ثبت شده است. پس در سراسر کشور می توانید از طریق تماس با تلفن 118 آدرس و تلفن مراکز فوق را جویا شوید.

آدرس و شماره تلفن مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شهر کرمانشاه : میدان رفعتیه مرکز بهداشتی درمانی رفعتیه ،طبقه دوم 37274623-37231414 می باشد

در تهران تلفن های   66593030- 66581517 و 66038920  پاسخگوی سوالات شما در زمینه ایدز هستند و می توانند در صورت لزوم جهت انجام آزمایش رایگان و محرمانه آدرس نزدیک ترین مرکز مشاوره را به شما معرفی نمایند.

 

۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید