اخبار

در پنجمین جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی استان مبلغ 850 میلیون تومان اعتبار جهت ریشه کنی تب مالت در شهر دالاهو تخصیص داده شد

در پنجمین جلسه کارگروه سلامت وامنیت غذایی استان مبلغ 850 میلیون تومان اعتبار  جهت ریشه کنی تب مالت در شهر دالاهو تخصیص داده شد
در این کارگروه همچنین در خصوص جمع آوری قرص برنج و اطلاع رسانی عمومی در رابطه با خطرات و عواقب جبران ناپذیر و مرگ دردناکی که در صورت مصرف عمدی یا سهوی این قرص بدنبال خواهد داشت گزارشات لازم داده شد. در همین راستا مقرر شد با افرادی که در حاشیه میدان آزادی اقدام به فروش انواع داروهای مجاز و غیرمجاز می نمایند بصورت جدی و با سختگیری بیشتر برخوردار گردد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی پنجمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان در تاریخ بیست ودوم آبان ماه سالجاری ، در سالن جلسات دفتر استاندار به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری، دبیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی و با حضور بیش از سی نفر از مدیران ارشد استان برگزار شد.

در این نشست پس از خیر مقدم مهندس آزرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری (رئیس کارگروه )بلافاصله دکتر کریم به عنوان دبیر کارگروه نحوه اولویت بندی موضوعات قابل طرح در جلسات کارگروه ومعیارهای پنج گانه آنرا در دستور کار شورای عالی سلامت استان یادآور شد و به بررسی اقداماتی که در رابطه با مصوبات جلسه قبل توسط سایر دستگاه ها انجام گردیده بود پرداخت. در همین راستا مقرر شد جهت ساماندهی و کنترل مداوم کشتارگاه دام بیستون اکیپی متشکل از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل شده و بصورت ماهانه از نحوه فعالیت آن بازدید به عمل آورند.

از دیگر مصوبات جلسه قبل پیگیری وضعیت آب شرب شهر شاهو بود که به گفته کیاور مدیر کل آب و فاضلاب استان اقدامات لازم جهت تغییر و تحول و کنترل و نظارت لازم صورت گرفته بود. همچنین در خصوص جمع آوری قرص برنج و اطلاع رسانی عمومی در رابطه با خطرات و عواقب جبران ناپذیر و مرگ دردناکی که در صورت مصرف عمدی یا سهوی این قرص بدنبال خواهد داشت گزارشات لازم داده  در همین خصوص مقرر شد علاوه بر اقدامات معمول ، با افرادی که در حاشیه میدان آزادی اقدام به فروش انواع داروهای مجاز و غیرمجاز می نمایند بصورت جدی و با سختگیری بیشتر برخوردار گردد.

در ادامه به بررسی دستور کارهای جلسه جاری پرداخته شد.

 دکتر پرور مدیر کل دامپزشکی نیز مطالبی در خصوص تب مالت ارائه نمود، دکتر کریم و دکتر رضایی هم به شرح اهمیت موضوع و جایگاه استان در کشور و خطرات و هزینه های جبران ناپذیری که در صورت شیوع بیماری خواهد داشت پرداختند و بر لزوم پیگیری و اقدام فوری در این زمینه تأکید کردند. در این راستا مقرر شد دامپزشکی با اولویت اقدام در شهرستان های کانون این بیماری در دو زمینه آموزش عمومی و تست و کشتار دام اقدام نموده و از سوی دیگر نیز حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری نسبت به تخصیص مبلغ 850 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده جهت ریشه کنی تب مالت در شهر دالاهو از منابع کشوری یا استانی پیگیری و اقدام لازم را بعمل آورند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در دستور کار جلسه، بحث درخواست اعطای مجوز داروخانه و تأمین داروها برای هلال احمر بود که با توضیحات دکتر کریم و دکتر محمدی معاونت غذاودارو دانشگاه  به عنوان مراجع ذیصلاح در این زمینه، مبنی بر اینکه صدور این مجوز غیرقانونی بوده و با توجه به اینکه از حیطه اختیارات دانشگاه خارج بوده. لذا مقرر شد کسب تکلیف نهایی از وزارت متبوع صورت گرفته و نتیجه نهایی به اطلاع هلال احمر برسد. ضمناً مقرر شد در خصوص اعطای مجوز فیزیوتراپی هلال احمر نیز دانشگاه پیگیری های لازم را بعمل آورد.

 

تعت

عکس

عکس

عکس

عکس

۲۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید