اخبار

میان وعده دانش آموزان

میان وعده دانش آموزان
ساندویج هایی که در منزل تهیه می شوند ، علاوه بر ارزش غذایی بالا ، کم هزینه بوده و به راحتی در دسترس اکثریت خانواده ها قرار دارد .
 

نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی گفت دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به میان وعده نیز نیاز دارند . در این سنین دانش آموزان ، باید  هر 4 تا 6 ساعت برای نگه داشتن غلظت قند خون در حد طبیعی ، غذا بخورند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز در حد مطلوب باقی بماند . در دانش آموزان ، کبد که مسئول ذخیره گلوکز به صورت گلیکوژن و آزاد سازی آن به خون در صورت نیاز می باشد ، تنها برای حدود 4 ساعت گلیکوژن ذخیره میکند بنا براین دانش آموزان به خوردن غذا در وعده های بیشتر نیاز دارند و باید بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب میان وعده مصرف کنند .

ارزش غذایی میان وعده ها باید در نظر گرفته شود .ومواد غذایی باید انتخاب شوند که از یک یا چند گروه اصلی غذایی تهیه شده باشند . ساندویج هایی که در منزل تهیه می شوند ، علاوه بر ارزش غذایی بالا ، کم هزینه بوده و به راحتی در دسترس اکثریت خانواده ها قرار دارد .

وی در خاتمه یادآور شد به طور خلاصه اشتهای دانش آموزان و نیاز به مواد مغذی در رشد آنها منعکس میگردد .ودانش آموزانی که دائما گرسنه هستند و خوب تغذیه نمی شوند به تاخیر رشد ، کم وزنی ، لاغری و کوتاه قدی دچار می شوند.

۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید