اخبار

روز جهانی قلب در روز 29 سپتامبر هر سال بر گزار می شود

روز جهانی قلب در روز 29 سپتامبر هر سال بر گزار می شود
امسال روز جهانی قلب تمرکز خود را بر ایجاد محیط های دوستدار سلامت قلب و قادرسازی افراد برای ایجاد تغییرات مثبتی که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد، گذاشته است. این بسیج افراد را فرامی خواند تا به محیط جهانی برای انتخاب های دوستدار سلامت قلب، در هر مکان زندگی، کار و بازی بپیوندند
روز جهانی قلب 7 مهر 1393

روز جهانی قلب در سال 2000 برای اطلاع رسانی مردم اطراف دنیا در خصوص اهمیت بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی به عنوان اولین علت مرگ ، که سبب 3/17 میلیون مرگ سالانه می شود و هر سال در حال افزایش است ، مطرح شده است. انتظار می رود تا سال 2030- هر ساله 23 میلیون نفر به علت بیماری های قلبی عروقی فوت کنند-که این تعداد بیش از جمعیت قاره استرالیا خواهد بود .

روز جهانی قلب در روز 29 سپتامبر هر سال بر گزار می شود :

اتحادیه جهانی قلب به همراه اعضای خود، سالانه بر اساس الویت ها و موضوعاتی که در آن سال تعیین می کند، اهمیت پیشگیری از این موضوع را که اگر عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی شامل دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی، کنترل شوند، حداقل 80% مرگ های زودرس ناشی از بیماری  قلبی و سکته مغزی می تواند اجتناب شود، را در سراسر جهان مطرح و اطلاع رسانی می کند.

فعالیت های ملی مانند سخنرانی ها ، گفتگوها و غربالگری ها، پیاده روی و دویدن ،برگزاری کنسرت ها یا وقایع ورزشی در هر سال در سراسر دنیا توسط اعضاء و شرکای فدراسیون در همین زمینه و بر اساس موضوعات تعیین شده به شکل بسیج های اطلاع رسانی و آموزشی، سازماندهی می شوند.

موضوع سال 2014(1393)-  World Heart Day 2014

امسال بسیج روز جهانی قلب بر ایجاد محیط های دوستدار سلامت قلب تاکید دارد تا افراد بهترین فرصت ها را برای انتخاب های دوستدار سلامت قلب در محل زندگی، کار و بازی برای کاهش خطر قلبی عروقی خود و اطرافیان خود داشته باشند.

امسال یک جنبش جهانی طرح شده است که قدرت افراد را نه تنها برای حفاظت از سلامت قلب خود، بلکه برای تحریک تغییرات در سطح جامعه و اجتماع تحت کنترل درآورد. همه افراد بهترین فرصت ها را برای انتخاب های دوستدار سلامت قلب در اختیار ندارند، برای مثال افراد اغلب به غذاهای سالم یا محل های کار عاری از دود د خانیات دسترسی ندارند. امسال روز جهانی قلب تمرکز خود را بر ایجاد محیط های دوستدار سلامت قلب و قادرسازی افراد برای ایجاد تغییرات مثبتی که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد، گذاشته است. این بسیج افراد را فرامی خواند تا به محیط جهانی برای انتخاب های دوستدار سلامت قلب، در هر مکان زندگی، کار و بازی بپیوندند. امسال تاکید بیشتری بر به اشتراک گذاشتن فعالیت ها و محیط های دوستدار سلامت قلب شده است.

 شعار امسال روز جهانی قلب:  

انتخاب های دوستدار سلامت قلب- 7 مهر 1393

, 29September 2014,"Heart-healthychoices"

 

 

 

۶ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید