اخبار

در سال تحصیلی 94-93 100درصد دانش آموز ان دختر مقطع دوم متوسطه تحت پوشش برنامه آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی قرار می گیرند

در سال تحصیلی 94-93 100درصد دانش آموز ان دختر مقطع دوم متوسطه  تحت پوشش برنامه آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی قرار می گیرند


به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه این معاونت گفت : آهن از جمله ریز مغذی هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جامعه به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود . در دوران بلوغ به دلیل افزایش سرعت رشد ، نیاز به بعضی از مواد مغذی افزایش می یابد .

وی در ادامه یادآور شد در دختران نوجوان علاوه بر افزایش نیاز ، دفع آهن در دوران عادات ماهانه نیز باعث شیوع بیشتر کمبود در این گروه می شود . کمبود آهن در این دوران باعث  کم خونی ، افزایش ابتلا به بیماری ها ، کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری ، افت تحصیلی ، خستگی زودرس و ضعف و بی حالی می شود یکی از راهکارهای عمده پیشگیری و کنترل کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن ، مکمل یاری گروههای در معرض خطر از جمله دختران در سنین بلوغ است .

بر اساس این طرح جهت هریک از دانش آموزان دختر 16 عدد قرص آهن در نظر گرفته می شود که به مدت 4 ماه و در هر هفته یک عدد قرص آهن توسط دانش آموز و در مدرسه  مصرف میشود. لازم به ذکر است علاوه بر دختران دانش آموز مقطع دوم متوسطه 50 در صد دختران مقطع متوسطه اول ( راهنمایی)  نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت . این طرح با هماهنگی مدیریت  تغذیه و سلامت خانواده معاونت بهداشتی و اداره سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش اجرا می گردد .

 

۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید