اخبار

شیرمادر بهترین وکاملترین غذا برای کودک است

شیرمادر بهترین وکاملترین غذا برای کودک است
ترکیب و نوع مواد غذایی در شیر مادر و تناسب بین مواد مزبور در حد ایده‌آل است، هضم آن خیلی آسانتر بوده و جذب آن نیز تقریبا کامل می‌باشد


به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی جمشید پور مدیریت گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی در خصوص تغذیه با شیر مادر گفت شیرمادر بهترین وکاملترین غذابرای کودک است  ضمن اینکه سهل الهضم است  باکفایت نیز به مصرف می رسد و همچنین شیرخوار را در برابر ابتلاء به عفونتها محافظت می کند.

  وی افزود شیر مادر به استحکام و ایجاد تقویت رابطه عاطفی مادر و شیرخوار کمک می کند    و حاملگی مجدد را به تاخیرمی اندازد  همچنین از سلامت مادر محافظت می کند  بسیار ارزانتر از شیرمصنوعی است.

  وی در خصوص مزایای شیر مادر گفت یکی از مزایای شیر مادر در بالا بودن مقدار کلسترول آن است که خود موجب تشکیل آنزیمهایی برای متابولیزه نمودن کلسترول و در نتیجه یکی از بهترین روشهای پیش‌گیری از بیماریهای قلبی و عروقی می‌باشد.

ایشان تاکید کردند تغذیه با شیر مادر جلوی بروز موارد بسیار زیادی از اختلالات را می‌گیرد، از جمله اینکه تغذیه با شیر مادر احتمال بروز علائم کمبود ویتامین A در کوردک را کاهش می‌دهد. این ویتامین نه تنها در رشد و تکامل بینایی دخالت دارد بلکه در جلوگیری از عفونتهای تنفسی نیز نقش با اهمیتی بازی می‌کند. دردهای کولیکی (قولنجهای کودکی) از شکایات شایع در کودکان هستند، این دردها در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند به نحو محسوسی کمتر است.


۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید