اخبار

نشست سرپرست محترم دانشگاه با مدیران ومسئولین معاونت بهداشتی

نشست سرپرست محترم دانشگاه با مدیران ومسئولین معاونت بهداشتی
دکتر کریم : آنچه برای سیستم مهم است هدف است اما اینکه با چه روشی به این هدف برسیم بایستی تغییر رفتار صورت گیرد و راهکارهای جدید پیشنهاد شود ، و خروج سیستم بهداشتی از حالت انفعال نیازمند به تفکر وتنوع ذهنی خواهد بود .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی جناب آقای دکتر کریم سرپرست محترم دانشگاه در روز چهارشنبه هجدهم تیر ماه سالجاری به همراه آقای دکتر کبودی و خانم دکتر حاتم  درنشست هماهنگی مدیران ومسئولین معاونت بهداشتی حضور به هم رساند ند .

در این نشست مدیران گروهها و مسئولین از محترم برنامه ها و اقدامات انجام گرفته واحد ها  به همراه چالش ها وبرنامه های آتی گزارشی با  پاور پونت ارائه نمودند .

 دکتر کریم در  خصوص معاونت بهداشتی  عنوان کردند تا زمانی که مشکلات و زیر ساخت های سیستم بهداشتی  اصلاح نشود حمایت ها اثر گذار نخواهد بود. ایشان سنتی بودن سیستم را از معضلات اصلی دانسته و عنوان کردند دانشگاه ها بایستی استقلال خود را حفظ کنند.

مشکل دیگر سیستم بهداشتی فرآیند محوری آن است که با خطر بروکراسی ( کاغذ بازی ) سیستم را مواجه خواهد کرد  و ما بایستی شا خص محوری و هدف محوری را در دستور کار خود قرار دهیم و در دنیای امروز  شاخص محوری هدف اصلی است که باعث ثبت اختراعات و ابتکارات می گردد.

ایشان یادآوری کردند که معضلات سیستم بهداشت ما مشکلات ده سال پیش نیست و تفاوت های زیادی کرده است و بایستی حتماً افکار و ایده های نوین استفاده کرد و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی انجام داد.

ایشان خاطرنشان کردند آنچه برای سیستم مهم است هدف است اما اینکه با چه روشی به این هدف برسیم بایستی تغییر رفتار صورت گیرد و راهکارهای جدید پیشنهاد شود ، و خروج سیستم بهداشتی از حالت انفعال  نیازمند به تفکر وتنوع ذهنی  خواهد بود .

مسئولین باید شجاعت کاری داشته باشند و مشکلات سیستم را حل کنند وقتی به این نتیجه رسیدیم کاری درست است باید آنرا انجام داد ( علیرغم سلایق دیگران ) و هر کس می خواهد مخالف باشد. ایشان در ادامه افزودند سیستم خود مراقبتی و تحول در آموزشگاه های بهورزی از اولویت های بسیار مهم است. وی در خاتمه یاد آور شد الگوسازی بایستی جزء بزرگترین کارهای حوزه  بهداشت باشد و در اولویت دستور کارها قرار گیرد.

دکتر حمزه در این نشست عنوان داشتند که سیستم بهداشتی نیازمند تقویت آموزشها وخلاقیت بیشتری است وباید بودجه لازم را جهت تغییر و بهره وری مناسب از فرصت ها در اختیار گرفت .  ضمن اینکه مهمترین چالش معاونت بهداشتی پاسخگو بودن به وزارتخانه می باشد و در ارزشیابی ها  باید هم فرآیند و هم هدف ارزشیابی شود و بررسی فرآیند باید همیشه جزء مجموعه باشد.

در این نشست دکتر سمیعی، خانم جمشیدپور، مهندس اردلان، مهندس کرمی، خانم جهاندیده و خانم دکتر خادمی گزارشی از وضعیت فعالیت های گروههای کارشناسی را ارایه نمودند .

عکس

عکس

عکس

۲۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید