اخبار

افطار رابا یک نوشیدنی گرم مانند آب ، چای کم رنگ و شیر گرم آغاز کنید

افطار رابا یک  نوشیدنی  گرم مانند آب  ، چای کم رنگ و شیر گرم  آغاز کنید
سحری باید مانند یک ناهار یا صبحانه کامل یاشد و در آن از خوردن قندهای ساده مانند شیرینی ها ، زولبیا و بامیه و نوشابه ها خودداری شود .


     به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی نیلوفر حیدری کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی در خصوص تغذیه در ماه رمضان گفت روزه داری صحیح که همراه با کاهش مصرف غذا همراه است ثمراتی چون کم شدن چربی ها ی ذخیره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد ( در افرادی که اضافه وزن دارند در ماه مبارک رمضان در مجموع نسبت به ماههای دیگر باید 20 درصد کمتر غذا مصرف شود )

     وی یاددآور شد افطار رابا یک  نوشیدنی  گرم مانند آب  ، چای کم رنگ و شیر گرم  اغاز کنید و   برای تنظیم قند خون در وعده افطار از 3 تا 5 عدد خرما استفاده کنید ( خرما منبع خوبی از قند ، پتاسیم و فیبر است ) .    

همچنین از مصرف انواع شیرینی ها مثل زولبیا و بامیه خوداری کنید این نوع شیرینی ها علاوه براینکه فاقد مواد مغذی هستند در روغنهای نامناسب نیز سرخ می شوند ،  مصرف آب زیاد به هنگام صرف  افطار سبب اختلال در هضم مواد غذایی می شود بهتر است  8 لیوان آب  مورد  نیاز بدن به صورت تدریجی بین  وعده افطار تا سحر مصرف شود .

   ایشان افزود مصرف سحری مناسب و متعادل برای همه روزه داران بخصوص نوجوانان در حال رشد ضروری است .   از نوشیدن چای پررنگ در وعده سحری اجتناب کنید چون چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی  که در طول روز به آنها نیاز دارید ، میشود .    از مصرف تنقلات در فاصله افطار تا سحر پرهیز شود این قبیل مواد دیر هضم هستند و سبب می شوند که به هنگام سحر به دلیل پری معده ، میل به غذا کاهش پیدا می کند .

  وی در خاتمه گفت پس از صرف وعده های افطار  ،  شام و  سحری ،  بسته به نوع غذایی که میل میشود ،  حدود یک ساعت حتما بیدار باشید تا مشکلی در هضم غذا ایجاد   نشود  .

 

۹ تیر ۱۳۹۳ ۰۹:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید